ניסיון חדירה לקיבוץ זיקים: שלושה מחבלים חמושים נורו ונהרגו

שלושה מחבלים ניסו לחדור מהים לקיבוץ זיקים שבמועצה האזורית חוף אשקלון. הם נתקלו בכוח צה"ל, נורו - ונהרגו במקום | על גופם של המחבלים נמצאו אמצעי לחימה רבים כמו רימוני יד ומטענים, ככל הנראה לאחר שהתכוונו לבצע פיגוע משמעותי בשטח הקיבוץ | מפקד בסיס אשדוד: "אנחנו מפעילים את כלל הכוחות על מנת לעמוד במשימות"

על רקע המבצע המתנהל בעזה, ניסו מחבלים לבצע פיגוע בקיבוץ זיקים: שלושה מחבלים ניסו לחדור הערב (ג') לשטח קיבוץ זיקים שבמועצה האזורית חוף אשקלון. המחבלים, שניסו לחדור לקיבוץ מהים, נתקלו בכוח של חיילי גבעתי שהיה במקום שירה בהם – והרג אותם לאחר שהתנהלו חילופי אש.

ארגון החמאס קיבל אחריות על חדירת המחבלים באזור זיקים והוציא הודעה מיד לאחר נסיון החדירה: "המחבלים בזיקים – אנשי הקומנדו הימי שלנו." נמסר על המחבלים נמצאו הרבה מאוד אמצעי לחימה, בהם טילי אר.פי.ג'י, מטענים ורימוני יד.

ככל הנראה ניסו לבצע פיגוע משמעותי כנגד כוח צה"ל במקום או נגד תושבי המקום. במקום עדיין נערכות סריקות על מנת לשלול הימצאותם של מחבלים נוספים באזור.

הערנות מנעה אסון

ניסיון פיגוע בשטח מדינת ישראל סוכל אתמול (שלישי), על רקע פתיחת מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. בקרית שליטה (בק"שית) של חיל הים זיהתה באירוע המדובר תנועת מחבלים לכיוון מוצב השליטה האזורי (מש"א) ארז, סמוך לרצועת עזה. המחבלים ניסו לחדור לשטח ישראל דרך הים, ובמקביל פתחו באש לעבר כוחות צה"ל.

המחבלים פעלו בשיטה חדשה. "האירוע הזה הוא תקדים – מעולם לא הייתה חדירה מהים לרצועת החוף שליד המוצב", סיפר מפקד בסיס אשדוד בחיל הים, אל"ם ע'. "ההבנה שלנו כרגע היא שהם ניסו לפגוע ביושבי המש"א בכוונה תחילה. היינו בכוננות מוגברת בעקבות התראות, וכעת אנו מעלים את רמת הכוננות שוב", הוסיף. עם זאת, לדבריו מדובר באירוע נקודתי.

באירוע החדירה שהתרחש אמש הגיחו שני מחבלים אל החוף, וזוהו ע"י הבק"שית ממוצב ארז תוך מספר שניות. בזמן שהוקפצו כוחות בגזרה, המחבלים פתחו באש לעבר מוצב השליטה. חניכי קורס חובלים היו חלק מהכוחות שהוקפצו לאבטח את המוצב, והשיבו באש לעבר המחבלים. בהמשך האירוע התגלו שני מחבלים נוספים, שהיו חמושים באמצעי לחימה יקרים, כמו גם בציוד צלילה מתקדם. המחבלים נורו מהאוויר, מהים ומהיבשה – וסוכלו.

לדברי אל"ם ע', המוטיבציה לבצע פיגוע נובעת מכך שחמאס שרוי במצוקה ובבידוד כלכלי ומדיני, ומסובל מערעור מעמדו ברצועת עזה. "חמאס גורר את כל הרצועה לעימות כדי לחפות על כשליו", הסביר.

לדברי מפקד בסיס אשדוד, מאז מבצע "עמוד ענן" העמיקה יכולת תקיפת היעדים המדויקת. "אנחנו בוחרים מטרות איכותיות יותר וחשובות לתקיפה", גילה אל"ם ע' והוסיף כי "העמקנו גם את ההיכרות עם כוחות החי"ר ואת טכניקות שיתוף הפעולה".

"לוחמי הבט"ש והבק"ש פועלים כעת אפילו יותר מבימי שגרה. אנו מפעילים את כלל הכוחות על מנת לעמוד במשימות, ולשפר את המציאות הביטחונית בדרום", סיכם אל"ם ע'.

צפו בהסרטה של דובר צה"ל על חיוסל המחבלים

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עמ"י זה עם שחיי על נסים ה' ישמור אותנו ויציל אותנו מידי הרשעים.

חוסר דיוק! כתוב שלושה מחבלים ,בפועל נראים חמישה מחבלים ארורים ימ"ש

ב"ה
רואים בבירור 4 מחבלים בסרטון מדוע נכתב על שלושה ?

ברית בנינו לבין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.
,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם"(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה', אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי,תשמורו:כי אות היא ביני וביניכם,לדורותיכם–לדעת,כי אני ה' מקדשכם.ושמרתם, את-השבת,כי קודש היא, לכם"(חומש שמות פרק לא,יג)השבת היא ברית ביננו לבין ה'.כשאנו מפרים את הברית,אז אנו יותר לא בני ברית עם ה'.ואז השמירה מעלינו מסתלקת,וממילא אויבינו יכולים,תנחשו לבד את ההמשך.כשיהודי חוטא הוא עלול לפגוע בכל עם ישראל.
משל למה הדבר דומה:לספינה ששטה בים,והנה איש אחד החליט לקדוח חור בתאו בקרקעית הספינה,נגשים אליו חבריו ואומרים לו,מה אתה עושה?
אתה תטביע את כולנו.
והוא משיב להם,מה אכפת לכם?אני קודח חור בתא שלי.
ואמרו רבותינו:אם שומרים כל ישראל שני שבתות מיד נגאלים.
ומי שלא לומד תורה(מקרא,הלכות,תורה שבכתב ותורה שבעל פה),כי הוא אומר אם אני ידע,אני יצטרך לקיים,עכשיו שאני לא יודע,אני לא צריך לקיים,יקבל עונש כפול,גם על זה שלא למד,וגם על זה שעבר על ציווי התורה.
🙂

אין בעל הנס מכיר בניסו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו