צוק איתן • צה"ל ביצע יותר מ-400 תקיפות בעזה

במהלך הלילה הושמדו 120 משגרי רקטות. כיפת ברזל יירטה רקטות שנורו לכיוון מרכז הארץ. מפקד בכיר בג'יהאד האסלאמי סוכל. הרמטכ"ל בני גנץ: "חמאס עשה טעות אסטרטגית - נגבה את כל המחיר"

בהמשך לפעילות המבצעית במסגרת מבצע "צוק איתן", שמטרתו פגיעה קשה בתשתיות הטרור ויכולות חמאס ושיפור המציאות הביטחונית, תקפו הלילה צה"ל כ-160 יעדי טרור. בין המטרות: כ-120 משגרים מוטמנים, ביניהם כאלו לטווחים ארוכים, כ-10 בתי בכירים שמהווים מפקדות פיקוד ושליטה, כשש מטרות שלטון וכעשר מנהרות טרור. מתחילת המבצע נתקפו כ-440 מטרות טרור.

הבוקר חוסל פעיל הטרור עבדאללה דיפאללה, בעת שרכב על אופנוע בצפון רצועת עזה. דיפאללה היה אחראי על ירי רקטות לעבר ישראל. זוהתה פגיעה.

במהלך הלילה תקף צה"ל את מבני המשרדים לביטחון פנים וביטחון לאומי ברצועת עזה, כמו גם מוצב של המשטרה הימית של חמאס.

בנוסף תקף צה"ל 118 משגרים מוטמנים ביניהם מערכי שיגור לטווחים בינוניים וארוכים ברחבי רצועת עזה, תוך שהוא מסב נזק משמעותי למערכים אלה ולתשתית ירי תלול המסלול של ארגוני הטרור.

מספר תקיפות בוצעו על-ידי חיל הים כנגד מוצבים של הכוח הימי של חמאס.

כמו כן, במהלך הלילה, סוכל בפעילות משותפת על השב"כ פעיל הטרור חאפז חמד, שכיהן כמפקד בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי והיה אחראי על ירי הרקטות על שדרות בימים האחרונים.

צה"ל תקף גם את בתיהם של שני פעילים בכירים בארגון הטרור חמא"ס, אשר שימשו כתשתיות פיקוד ושליטה של הארגון. ראהד עטאר, האחראי על כוח רפיח, ומוחמד סינואר, האחראי על כוח חאן יונס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו