המפכ"ל דנינו: "המשטרה הפכה לשק חבטות"

מפכ“ל המשטרה הגיע לוועדת הפנים ומסר דו''ח על התנהלות המשטרה בפרשת החטיפה: ”הייתה כאן תקלה, כשל חמור שאסור שיקרה בעתיד“

"הייתה כאן תקלה": מפכ“ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, הגיע היום (ב‘) לוועדת הפנים של הכנסת והתייחס לגל הביקורת נגד המשטרה, שהחל מאז חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים הישראלים – גיל-עד, אייל ונפתלי.

דנינו התייחס לוועדת הבדיקה שהקימה המשטרה לבחינת שיחת הטלפון של גיל-עד למוקד 100, דקות אחרי שנחטף. ”אכן הייתה כאן תקלה ואני הגדרתי אותה בסיום הבדיקה ככשל חמור שאסור שיקרה ואסור לנו לעבור עליו לסדר היום“, אמר דנינו. ”אמרתי בנוסף כי במקום שיש ספק – אין ספק. אי-מתן מענה לאדם במצוקה הוא אירוע בלתי נסלח. את הדברים האלה אמרתי מיד כשקיבלתי את ממצאי הוועדה. לכן במשטרת ישראל, כגוף אחראי ומקצועי, בחנו את עצמנו והפקנו לקחים בשקיפות מלאה, זאת כדי לתקן ולמנוע הישנות של תקלות מסוג זה בעתיד“.

המפכ“ל ציין כי ”מיד אחרי שהתפרסמה הקלטת, נשפכו על משטרת ישראל קיתונות של רותחין בנוגע לאותה שיחה ומוקדי משטרת ישראל הפכו לשק חבטות ומושא להשתלחות בלתי מבוקרת ובלתי מרוסנת של הרבה גורמים. אמרתי, משטרת ישראל היא ארגון שהערכים הם נר לרגליו,"

דנינו המשיך: "אנחנו לא נתפשר על סטייה מערכים. בכל מקום שיש סטייה מערכים, אנחנו שומרים על הדרך ומי שלא איתנו בדרך – לא יהיה איתנו – תהיה דרגתו אשר תהיה. ככה טיפלנו באירוע הזה, כך נהגנו בעבר וכך ננהג בעתיד. יש לנו משטרה אחת ובואו נשמור עליה כולנו, כל אחד במשמרת שלו“.

בהתייחס למבצע ”צוק איתן“ אמר דנינו: ”אני רוצה לשבח ולהביע הערכה על החוסן האזרחי של אזרחי ישראל, גם במקום בהם לא רגילים לאזעקות. המשפט של ’משמעת אזרחית מצילה חיים‘, שחזרנו ואמרנו אותו במבצעים הקודמים, מאוד רלוונטי גם בעת הזו. צריך להמשיך ולשמור על המשמעת הזו לאורך כל המערכה, ככל שהיא מתקדמת וממשיכה. למרות הפעילות המוצלחת של ’כיפת ברזל‘, חייבים להמשיך לשמור על המשמעת“.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם החרדים הם שק חבטות של המשטרה, כך נאה וכך יאה שהמשטרה תהיה בעצמה שק חבטות. אכזריות השוטרים ידועה לכולם, רק לא למפכ"ל?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו