כוחות יבשה של צה"ל נכנסו רגלית לעזה

צה"ל החל במימושה של מדרגת פעולה נוספת במסגרת הרחבת מבצע "צוק איתן" לפגיעה קשה בחמאס • המאמץ היבשתי יימשך בהתאם להערכות המצב שמקיים המטכ"ל

כוחות יבשה גדולים של צה"ל החלו בפעולה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור ברצועת עזה: צה"ל החל לפני זמן קצר במימושה של מדרגת פעולה נוספת במדרג הפעולה העולה של מבצע "צוק איתן", הכוללת פעולה ממוקדת לסיכול תשתיות הטרור ברצועת עזה. בשלב זה של המבצע פועלים בשטח רצועת עזה כוחות חי"ר, שריון, הנדסה, ארטילריה ומודיעין בשיתוף פעולה עם זרועות האוויר והים ובסיוע השב"כ וגורמי ביטחון אחרים, בהובלת פיקוד הדרום.

הפעולה יצאה לפעול בהמשך להחלטת הדרג המדיני ועל פי התוכניות המבצעיות של צה"ל והיא תימשך בהתאם להערכת מצב רציפה שמקיים המטה הכללי של צה"ל. הכוחות הפועלים במבצע נמצאים ברמת כוננות וכשירות גבוהה למשימתם לאחר תקופת אימונים מוגברת ותהליכי תכנון והיערכות יסודיים.

שלב זה מתבצע בהמשך ליעדי המבצע שהושגו עד כה, על מנת להביא להמשך הפגיעה הקשה בחמאס ולמציאות ביטחונית טובה יותר. צה"ל ופיקוד העורף נקטו בפעולות המתחייבות בעורף בכל האזורים הרלוונטים ותושבי אזורים אלה נקראים להישמע להנחיות התגוננות כפי שימסרו בכלי התקשורת.

ממשרד ראש הממשלה יצאה הודעה רשמית לתקשורת ובה נמסר: ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל לפתוח הלילה בפעולה קרקעית כדי לפגוע במנהרות טרור החודרות מרצועת עזה לשטח ישראל. במנהרת טרור כזאת חדרו לפנות בוקר מחבלי חמאס לשטח ישראל, במטרה לבצע פיגוע המוני נגד אזרחי ישראל.

צה"ל סיכל בהצלחה גם את פעולת הטרור הזאת. ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל להיות ערוך להרחבת הפעולה הקרקעית. ההוראה לפעולה הלילה קיבלה את אישור הקבינט אחרי שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש ואילו החמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל.

החמאס גם לא כיבד את הפסקת האש ההומניטארית שיזם האו"ם, והמשיך בירי על ישראל בזמן ההפוגה. לאור התוקפנות הנפשעת והבלתי פוסקת של החמאס, והחדירה המסוכנת לשטחה של ישראל, ישראל מחויבת לפעול להגנת אזרחיה.

מבצע צוק איתן יימשך עד להשגת מטרתו – להשיב לאזרחי ישראל את השקט לתקופה ממושכת, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה.

העם היהודי כולו נושא תפילה לבורא עולם שלא ישפך דם יהודי, ושכולם יחזרו לבתיהם בשלום ללא פגע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו