החמאס יורה על אזרחים פלסטינים שמגיעים לטיפול בביה"ח שדה

ארגון החמאס מונע מאזרחים טיפול: עשר פצצות מרגמה ירו החמאס בשעות האחרונות לעבר בית חולים שדה שצה"ל הקים בתחילת השבוע בצדו הישראלי של מעבר ארז. גורם צבאי אמר שבידי ישראל מידע כי שלטונות חמאס מונעים מפצועים פלסטינים להגיע לבית החולים לקבל טיפול.

בבית החולים מעניקים שירותי רפואה בסיסיים, טיפולים במקרים דחופים, והוא מאויש על ידי רופאים, אחיות, טכנאי רנטגן ומעבדה.

סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים אונר"א, הודיעה אמש כי גילתה מצבור של רקטות שהסתירו מחבלים בבית ספר של הארגון ברצועת עזה, בפעם השנייה בתוך כשבוע. בית הספר ממוקם בין שני בתי ספר אחרים הפועלים בחסות האו"ם, ואשר מספקים כעת מחסה לכ-1,500 תושבי הרצועה שנאלצו לעזוב את בתיהם. לדברי הארגון, מיד אחרי שהרקטות התגלו, צוות האו"ם עזב את המתחם. כמו כן, נמסר כי אין ביכולתו של הארגון לאשר את מספרן המדויק של הרקטות שאותרו שם. בשבוע שעבר דיווחה אונר"א כי איתרה 20 רקטות של ארגון חמאס שהוחבאו גם כן בבית הספר של הארגון ברצועה.

שלשום פורסם על ידי דובר צה"ל צילומי אוויר של אתרים אזרחיים בתחומי הרצועה, מהם שוגרו לעבר ישראל רקטות ופצצות מרגמה. בתמונות שהציג דובר צה"ל, נראים כמה מקומות ציבוריים בולטים, המשמשים את אנשי חמאס לירי על תושבי ישראל. בין האתרים שהופיעו בתמונות: בית החולים וואפא בעזה, ממנו טוען צה"ל כי נורו רקטות מדגם M-75 לעבר גוש דן, בית עלמין בשכונת תופאח וכן גן משחקים ציבורי לילדים.

הבוקר תקף חיל האוויר את בית החולים וואפא באזור שג'אעיה שברצועת עזה. כתגובה על ירי טילים נגד טנקים לעבר כוחות צה"ל מתוך בית החולים, וכן בשל העובדה שהמתחם שימש כחדר פיקוד ושליטה לאנשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי. טרם ההפצצה באזור, הודיע צה"ל ליושבי בית החולים להתפנות מהמקום. לא התקבלו דיווחים על נפגעים. דובר צה"ל פרסם הערב תיעוד של התקיפה, שבה ניתן לשמוע את נציג צה"ל מוודא בשתי שיחות שונות, שלשום והיום, שבית החולים פונה ממטופלים ונסגר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו