בנט: "לא רק מנהרות. רק הכרעה ברורה תמנע את המלחמה הבאה"

השר נפתלי בנט, בעקבות הלחץ הבינלאומי על ישראל: "נטרול המנהרות בלבד לא תמנע את המלחמה הבאה, אלא הכרעה ברורה של החמאס". בנט הוסיף כי בכוונתו לפעול לקידום תפיסה זו על ידי הקבינט המדיני בטחוני.

חבר הקבינט המדיני בטחוני השר נפתלי בנט פרסם היום (ג') הודעה המתייחסת ללחץ הבינלאומי המופעל על ישראל לסיים את המבצע בעזה. בנט הדגיש בהודעה נטרול המנהרות בלבד לא תמנע את המלחמה הבאה, אלא הכרעה ברורה של החמאס. עוד הוסיף כי בכוונתו לפעול לקידום תפיסה זו על ידי הקבינט המדיני בטחוני והבהיר כי עמדתו היא שהעולם צריך לפנות לישראל את הדרך עד לסיום המלאכה.

״מדינת ישראל ניצבת ברגע קריטי בתולדותיה", אמר בנט, "האסלאם הקיצוני מבקש למחוק את המדינה היהודית מעל פני האדמה. לא פיסת קרקע הם מחפשים, ולא מדינה פלסטינית. רק את השמדתנו. חמינאי באיראן. נסראללה בלבנון. הנייה בעזה. משעל בקטאר. כל זרועות הג'יהאד שמסתכלות כיצד נגיב.

"העולם ניצב מהצד, אדיש ואף מצקצק בלשונו בצדקנות (ואינו מבין שזה תיכף מגיע להם). מצדיק, תיאורטית, את זכותנו להגנה עצמית, אך מגנה, מעשית, את מימושנו של זכות זו.

"המנהרות הן לא שורש הבעיה. הן שלוחות למימוש אסטרטגיית ההשמדה. שורש הבעייה הוא אמונת אויבנו שהם מסוגלים לנצח. שאם יתמידו במאבק, אנו נותש ונברח מכאן. תקווה זו שלהם צריך לעקור. ואפשר. בכוח.

"ההפתעה האסטרטגית המרכזית של מלחמת "צוק איתן" איננה כיפת הברזל, אלא קורי הברזל של עם ישראל. משהו קורה בעם ישראל.

"30,000 איש מגיעים להלוויית חייל בודד. פצועים נלחמים לשוב לשדה הקרב. יחידות מילואים מגיעות ל130% התייצבות. הציבור צובא על הפצועים בבתי החולים עם ממתקים ואהבה. הצמתים מלאים בדגלים ובנוער מופלא. דור הלוחמים והמפקדים הנוכחי מתגלה במלוא גבורתו ומקצועיותו. הורים שכולים תופסים אותך בזרוע ואומרים: לא לשווא. להכרעה.

"עם ישראל מאוחד כפי שלא היה מעולם. עם כלביא יקום וכארי יתנשא. מה צריך לעשות? לסמן את היעד: פירוז הרצועה. הרצועה כמו יהודה ושומרון. ללא טילים; ללא מנהרות. להטיל על צה"ל משימה ברורה: תביאו אותנו לכך. אל תרפו. אל תעצרו עד שתשיגו יעד זה—בכוח או בהסכמה. תכו בחמאס ללא רחם. ביום ובלילה. בימי חול ובימי חג. ללא הפוגה וללא מנוחה. עד להכרעה.

"מדינת ישראל נמצאת ברגע שיא, במרחק הכרעה: חמאס מוכה; כיפת ברזל פועלת; לוחמי ומפקדי צה"ל במוטיבציה ומקצוענות שיא; חמאס מבודד; העורף חסון; עם ישראל מאוחד. עכשיו הזמן.

"אם מנהיגים זרים מבקשים מאיתנו לעצור, יש לומר להם בכבוד ובנימוס: "אדוני היקר: מדובר בחיי אזרחי ישראל. בריבונותנו. בקיומנו כאן. האם אתה מוכן להביא לנו את זה? להילחם במקומנו? אה, לא? אז נא לפנות לנו את הדרך, עד שנסיים את המלאכה.

קרא עוד:

[postim]

"לא לחץ נקבל, אלא הערכה וכבוד. העולם מכבד אומה שמגינה על אזרחיה. ומילה ביחס למנהרות.

"איום המנהרות, כעת, מוחשי וברור לכל עם ישראל. המשימה בהקשר למנהרות אינה "לפעול כמיטב יכולתנו לצמצם את כמות המנהרות" אלא למחוק את כל המנהרות. אם צריך עוד חודש בשביל זה, אז נקבל. אם צריך שנה של עבודה במרחב חיץ, אז נדרוש ונקבל. אם צריך חופש פעולה צה"לי לתוך הרצועה לצמיתות, אז נדרוש ונקבל. לא כמיטב יכולתנו אלא חיסול איום המנהרות. אבל מעל לכל להבין: כאשר נביא הכרעה, לא יהיו מנהרות.

"רק הכרעה ברורה תמנע את המלחמה הבאה. רק הכרעה ברורה תעצור את האויב הבא שמחכה לתורו. רק הכרעה ברורה תמנע את ההרוגים הבאים; את הסכנות הבאות.

"אני פועל בכל כוחי לקדם תפיסה זו בכל פורום שהוא ואני מאמין שהקבינט הביטחוני, בהובלתו הבטוחה של ראש הממשלה שלנו, בנימין נתניהו, יאמץ את התפיסה הנכונה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו