הקבינט המדיני-בטחוני התכנס לדיון על המשך המבצע

אל מול הודעת ישראל על הפסקת-אש מוסכמת של 4 שעות, הודיעו חמאס וארגוני הטרור בעזה: לא מחויבים להפסקת-אש | הקבינט מתכנס להכריע על המשך המבצע או על הפסקתו בעקבות הלחץ הבינלאומי

הקבינט המדיני בטחוני התכנס בקריה בתל-אביב לדיון על המשך מבצע צוק איתן והתקדמות השגת המטרות עד כה, על רקע הלחץ הבינלאומי המופעל על ישראל להביא להפסקת אש מידית וארוכת טווח בעזה בלי תנאים מוקדמים.

קודם הדיון התייחס חבר הקבינט השר לפיד להקלטה שפורסמה אמש של בכיר חמאס במחתרת מוחמד דף, ואמר כי הוא בן מוות וישראל תגיע אליו ותחסלו. יושב ראש ועדת החוץ והביטחון חבר הכנסת זאב אלקין קרא לממשלה ולקבינט להימנע מהפסקות אש מדומות כהגדרתו שלדבריו חמאס מנצל אותן להתארגנות מחדש כדי להכות בישראל.

שוב: הפסקת אש חד-צדדית

בשעות הצהריים הודיע דובר צה"ל כי בעקבות הנחיית הרמטכ"ל, בני גנץ יתאפשר חלון זמנים הומניטרי שיחל בשעה 15:00 ויסתיים בשעה 19:00. חלון הזמנים ההומניטארי לא יחול על אזורים ברצועת עזה בהם מתנהלת פעילות מבצעית, שתימשך כסדרה. על רקע הנסיון ב"הפסקות" שכאלו מצד חמאס, אומרים שוב במערכת הביטחון כי כל ניסיון לנצל הפוגה זו לפגיעה בכוחות צה"ל ובתושבי מדינת ישראל יענה בתגובה חמורה.

ההודעה על הפסקת האש ההומניטארית עליה הכריזה ישראל פורסמה תוך כדי המשך ירי רקטות משטח רצועת עזה לעבר ישראל כשבשעה האחרונה נשמעו אזעקות באזורי הערים נתיבות אשדוד ואשקלון ובישובי המועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב, ואשכול. מערכת כיפת ברזל ירטה בהצלחה כמה רקטות בשמי העיר נתיבות אשקלון ואשדוד, ושאר הרקטות נחתו בשטחים פתוחים ובחסדי שמים לא גרמו לנפגעים.

דובר חמאס בעזה סמי אבו זוהורי כי ההודעה הישראלית על הפסקת-אש לצרכים הומניטאריים הינה תעתוע הסברתי כהגדרתו ולדבריו אין לה כל ערך כיוון שההפוגה אינה מתייחסת לאזורי הלחימה בשטח הרצועה מהם יש לפנות נפגעים.

גם דובר הזרוע הצבאית של ארגוני הטרור המכונים ועדות ההתנגדות העממית הודיע כי הכרזת ישראל על הפוגה הומניטארית לא תואמה עם הארגונים הפועלים ברצועה ולפיכך הם אינם מחויבים לה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו