צה"ל נערך מחדש למשימתו; נחשפה מנהרת אופנועים

חטיבת בי"ס למ"כים חשפה מנהרה המצויידת באמצעי לחימה רבים, מדובר בהיקף נדיר מכפי שנודע עד כה • גורמים בצבא: היציאה היא לצורך היערכות מחדש | דו"צ: "צה"ל לא עוזב את אזור הדרום, הוא יימצא שם בכוחות ויגן על התושבים"

חטיבת בית הספר למ"כים פועלת מיומו הראשון של מבצע "צוק איתן". בחטיבה משרתים החיילים המובחרים מכל חטיבות החי"ר, אשר מיועדים לפיקוד בצה"ל. לאורך המבצע, החטיבה השתתפה בקרבות הקשים בסג׳עיה ובפעילויות מורכבות נוספות באזור. לאורך המבצע החטיבה הייתה אחראית לחיסולם של 160 מחבלים, חשפה 20 פירים, השמידה שלוש מנהרות ומחסן אמל"ח, וכן פגעה בתשתיות התקשורת של חמאס.

בערב יום שני בשבוע שעבר, כוחות החטיבה, אשר פעלו בגזרת מעבר קרני, נתקלו במחבלים שיצאו ממנהרה שפתחה בשטח הארץ. במהלך הקרב, חיסל הכוח מחבל אחד, וחמישה לוחמים נהרגו.

אך שיאה של החטיבה היה ללא כל ספק גילויה של " מנהרת האופנועים" במהלך העבודה המאומצת לנטרול המנהרה התגלו אמצעי לחימה רבים, בהם טילי אר פי ג׳י, פצצות מרגמה, לבנות חבלה, משגרים ורובי קלצ׳ניקוב. יתרה מזאת, במנהרה נתגלו שלושה אופנועים מוכנים לתנועה ופונים לכיוון חוץ המנהרה, שטח ישראל, ונועדו לשימוש במהלך פיגוע מורכב אל הישובים הישראלים שבאזור עוטף עזה. לאחר חישוף המנהרה וניטרולה, הובן, כי כוונת המחבלים הייתה לבצע פיגוע קטלני לעבר אזרחים, וכי החיילים היוו חיץ בגופם בין המחבלים לבין התושבים.

צפו ב"אופנהרה" המחומשת במיטב כלי המשחית.

הצבא נערך מחדש עם השלמת משימת המנהרות

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, ציין כי צה"ל נערך מחדש לקראת המשך הפעילות במבצע "צוק איתן". "אנחנו ממשיכים בפעילות כנגד המנהרות, ומחזיקים ברוב אלה שאנו יודעים עליהן. אנו קרובים להשלמת יעד זה, ומדובר בהישג מאוד משמעותי", אמר. "ביצענו פעילות גדולה מאוד ומוצלחת מאוד נגד המנהרות. שחררנו אזור שלם מאיום משמעותי", הדגיש. "לא נוכל להבטיח הישג של 100 אחוז אבל אנחנו אוחזים במנהרות שידענו עליהם וגם היום נעסוק בהמשך ההשמדה שלהן".

לדבריו, חלק מהכוחות יצאו מהרצועה להתארגנות לקראת המשך המשימה, בכפוף להערכת מצב שתיערך בתום הפעילות נגד המנהרות. "במידה ונצטרך להמשיך את הפעילות – נמשיך אותה. אנו ערוכים לכל האפשרויות, מתואמים עם הדרג המדיני ונמצאים איתו בקשר על בסיס יום יומי. יש הלימה בין הנחיות הדרג המדיני למה שהצבא מציג, ואנו נערכים מחדש", הדגיש תא"ל אלמוז.

דובר צה"ל התייחס להמשך הלחימה נגד ארגון הטרור חמאס וקבע כי "הוא מנסה למקסם את ההישגים שלו. ההישג שצה"ל מחזיק בו מול היעדים שקבע מתחילת המבצע הם משמעותיים, ואנו ממשיכים את המבצע באחריות. אנחנו נערכים להגן על יישובי הדרום, ואנחנו לא הולכים לאחור. אנחנו בוחנים את התפר שמתחתיו יש מנהרות, כדי לוודא שאנו קודם כל משלימים את ההישג – וממשיכים משם".

לדבריו, "חמאס לא תכנן ולא העריך שבמשך שבועיים צה"ל יפגע בכל מערך המנהרות. ההישג הזה הוא מאוד משמעותי, כי חמאס תכנן והשקיע המון משאבים ואף אימן כוחות כדי לפגוע במדינת ישראל באמצעות המנהרות האלה. מדובר בהישג משמעותי לביטחון התושבים", הסביר והוסיף כי "ההישג מצטבר עם הזמן, רואים את ההישג מול המנהרות ומה שקרה מול האיום הרקטי. יש כאן תוצאה ברורה, אנחנו נישאר סביב עוטף עזה וננהל שם את המבצע".

צפו במנהרות הקורסות בזו אחר זו

דו"צ מבטיח לתושבי הדרום המודאגים: "צה"ל לא הולך לשום מקום"

פיקוד הדרום עמל בחודשים האחרונים בהכנות למבצע "צוק איתן", וכלל היחידות בשטח מחזיקות בתוכניות אופרטיביות להמשך. "כל היחידות מחזיקות תוכניות מבצעיות קונקרטיות להמשך הפעילות במידה ויצטרכו לבצע זאת. החיילים מתארגנים ומטפלים בעצמם, המתח המבצעי לא נופל ויש כוחות שנמצאים בצד השני של הגדר. במידה שיצטרכו לפעול – הם יפעלו", טען דובר צה"ל.

המאמצים להחזיר את השקט והביטחון ליישובי הדרום נמשכים. "יש חלק גדול מתושבי הדרום שנמצאים איתנו כאן. צה"ל לא הולך לשום מקום, ואנחנו נביא את השקט. אנחנו נמצאים משני צדי הגדר, עסוקים בפעילות מבצעית וברגע שנוכל להגיד שהמבצע יסתיים נודיע זאת", סיפר תא"ל אלמוז.

בשבועיים האחרונים, לטענתו, ניתן לראות ריכוז מאמצים של חמאס לירות ממוקדים אזרחיים. "כמעט רוב הירי שלו מתבצע רק ממקומות אזרחיים. אנו פועלים מול ארגונים בינלאומיים ומול מוסדות האו"ם כדי לנסות ולהפריד. אין לנו שום עניין לפגוע במוסדות האו"ם וכל פעם מחדש אנחנו רואים את הדפוס הזה. אנו חוזרים ומדגישים אין לנו שום עניין לפגוע באזרחים ומצרים על כל אזרח שנפגע", הבהיר דובר צה"ל. "הניסיון לירות מתוך סביבה אזרחית מחייב את צה"ל למשנה זהירות – וכך אנו עושים", הוסיף. בצה"ל פועלים ללא הרף בניתוח סרטונים ותצלומים המוכיחים את ירי החמאס מבית החולים שיפא ומוקדים אזרחיים אחרים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו