"רבי גדליה היה צלם אלוקים בתפארתו"

אלפי תלמידים חזרו הערב לישיבת 'קול תורה' כדי ללוות את רבם - המשגיח הגה"צ רבי גדליה אייזמן זצ"ל • תלמידו הגר"י עדס שליט"א שבר 30 שנות שתיקה בהספד סוחט דמעות • מסע ההספדים על 'עמוד המוסר'

אלפי תלמידים ליוו הערב (מוצ"ש) בירושלים את זקן המשגיחים – הגה"צ רבי גדליה אייזמן זצ"ל.

ההספדים נישאו בישיבת 'קול תורה' בבית וגן, ומשם יצא מסע ההלוויה להר המנוחות.

המשגיח הגאון רבי יצחק ירוחם בורודיאנסקי שליט"א פתח את הספדו בהתנצלות: "אני צריך לבקש מחילה מהציבור על עצם העובדה שאני עומד לדבר כאן. הוא ידע הכל. היתה לו שליטה בכל מכמני התורה.

הגרי"י העיד, כי "כל השנים, כל דבר שהיה לנו בהנהגת הישיבה, לא עשינו שום דבר בלי להתיעץ איתו. היתה בו חוכמת לב שאין לתאר בכלל.

"המשגיח היה איש מוסר. השליטה העצמית שלו בכל פרט בחיים, בכל הליכה. זהו צלם אלוקים בתפארתו. העולם בלי המשגיח זה עולם אחר".

"אנחנו מבקשים מהמשגיח שיתפלל מלמעלה שהישיבה תמשיך הלאה לגדל  את התלמידים על פי היסודות שהנחיל ושיהיה מליץ יושר בשביל כל עולם הישיבות ושנזכה במהרה לביאת גואל ולתחית המתים".

תלמידו, ראש ישיבת 'קול יעקב' הגאון רבי יהודה עדס שליט"א ,גזר על עצמו שלא לדבר בציבור לפני 30 שנה. הערב לראשונה שבר את השתיקה.

"תלמיד חכם שמת – שמים בוכים", קונן הגר"י בדמעות. "האישיות של המשגיח היא של נפש צדיק ונקי. אין מילה יותר מגדירה מ'צדיק' ו'נקי'. כל מה שנדבר עליו, זה לא ימצה כי אין לנו תפיסה בצידקות שלו, בעמקות שלו, באמת שלו, בענווה שלו, בביקורת העצמית שלו".

הגר"י עדס גילה, "לפני עשרות שנים אמר לי המשגיח זצ"ל בענוותנותו: 'אין שום תועלת מהשיחות ואני לא יודע למה אני אומר שיחות'. אמרתי לו שיבוא לישיבת 'קול יעקב' ויראה שיש כבוד עצום לתורה ולתפילה – והכל מגיע בגללו…

"כל גדול שמסתלק זה כאב עצום, אבל היום אבד לנו עמוד המוסר והגיע לבית דין של מעלה. ומה שאפשר לעשות לע"נ הוא לקבל על עצמנו את לימוד המוסר האמיתי".

[nggallery id=264]

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו