עקב חשש מפצצה: תלמידי בית ספר יהודי באוסטרליה פונו

תלמידים בבית ספר יהודי במלבורן פונו בבהלה מחשש להימצאות פצצה בשטח המוסד • האירוע הסתיים כעבור שלוש שעות לאחר שבוטל החשש • כעבור שעות, נערכה בסידני הפגנה נגד יריד ישראלי

יותר מ -200 תלמידים בבית ספר 'דוד המלך' פונו מהקמפוס מעט אחרי השעה 8 בבוקר אמש (ה') בעקבות דיווח של מאבטחי ביה"ס שהבחינו במכונית ואן נטושה ליד בית הספר המכילה חפץ חשוד.

חבורת המאבטחים של הקהילה היהודית באוסטרליה הזעיקה את המשטרה המקומית, יחידה מיוחדת של המשטרה מיהרה לזירה ותוך שימוש ברובוט בחנו את תוכנה של החבילה, תחושת הקלה פשטה כאשר ווידאו השוטרים כי המכונית אינה מכילה חומר נפץ, וכעבור 3 שעות מורטות עצבים הוכרז הקמפוס כבטוח.

"אמנם זהו מקרה של אזעקת שווא, אך ההורים צריכים להיות סמוכים ובטוחים שהביטחון ובטיחותם של התלמידים שלנו הוא בראש סדר העדיפויות שלנו" כתב נשיא ביה"ס 'דוד המלך' מארק לייט, במכתב מיוחד שנשלח להורים ביום חמישי.

בית הספר ינהג באפס סובלנות לגבי כל חשש או הפרה של נהלי האבטחה, אמר לייט לתקשורת המקומית. "לא היה לנו שום איום ספציפי לבית הספר או לתלמידים שלנו" הוסיף נשיא בית הספר.

האירוע התרחש שעות מספר לפני הפגנה שהתקיימה בסידני ליד פתח יריד ישראלי שנערך במקום. כמה מפגינים חילקו עלונים לאנשים שנכנסו ליריד ובו קראו לחרם על ישראל,והשמיעו קריאות בגנותה של ישראל והניסיון להציגה באור חיובי כדי "לכסות ולהעניק לגיטימציה לדיכוי של הפלסטינים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו