לראשונה: קורס כימיה בסיסי ללוחמי אש

קורס כימיה ראשון מסוגו נפתח לאחרונה בבית הספר לחומרים מסוכנים שמיועד להכשיר לוחמי אש במשימות ניטור • הקורס נועד להכשיר נציג מכל משמרת של תחנת כיבוי אזורית לשמש כמתאם ניטור • מחזור נוסף של הקורס יפתח גם עבור לוחמי האש בצפון הארץ

50 לוחמי אש ממרכז הארץ ודרומה משתתפים במחזור הראשון של הקורס שנפתח בשבוע שעבר במכללת ספיר שבשדרות. הקורס, המועבר ללוחמי האש במסגרת לימודי בית הספר לחומרים מסוכנים של אגף ההדרכה בנציבות, נועד להכשיר נציג מכל משמרת של תחנת כיבוי אזורית לשמש כמתאם ניטור.

מדובר בפונקציה שבזמן אירוע חומרים מסוכנים, אחראית על תיאום הפעילות של כל צוותי הניטור בשטח, בדגש על אירועים המתרחשים באזורים מאוכלסים. הידע הבסיסי בכימיה אמור לסייע למתאם הניטור בגיבוש תמונת מצב ראשונית מיד עם ההגעה לזירת האירוע, וכן להבין את ממצאי הניטור. בנוסף, צריך מתאם הניטור להיות בקשר עם ראש מדור הערכת הסיכונים המחוזי בנוגע להנחיות לאוכלוסיה.

קרא עוד:

[postim]

הקורס מורכב מעשרה מפגשים שבועיים בהיקף כולל של 60 שעות לימוד ומועבר על ידי סגל המרצים ממכללת ספיר. לדברי מפקדת בית הספר לחומרים מסוכנים, להב משנה סנדרה מוסקוביץ' הסיליבוס בקורס נבנה על פי המודלים הקיימים בעולם של לימודי כימיה ללוחמי אש במסגרת הטיפול בחומרים מסוכנים והוסיפה כי לאחר ההכשרה הבסיסית בכימיה, יעברו לוחמי האש גם השתלמות ניטור בבית הספר לחומרים מסוכנים. יש לציין כי מחזור נוסף של הקורס יפתח גם עבור לוחמי האש בצפון הארץ.

קורס כימיה בסיסי ללוחמי אש - מחזור א. צילום דוברות כבאות והצלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו