רכבת לילה: כך יתמודדו לוחמי הלוט"ר עם חטיפת נוסעים היל"ת

אקדחים שלופים, כלב מיחידת עוקץ ולוחמים מכל עבר: תחנת רכבת לוד הפכה בשבוע שעבר לזירה, בה ביצעו לוחמי הלוט"ר במסגרת "שבוע השתלטות וגליליים" תרגול הצלת בני ערובה שנחטפו ברכבת • קצין בלוט"ר: "מדובר במקום צפוף, והכוח נדרש לבצע ירי סלקטיבי כדי לא לפגוע בבני הערובה או בכוחותינו"

תרגיל חטיפה ברכבת ישראל 1

אמצע הלילה באזור התפעולי של תחנת הרכבת בלוד. האירוע: תרגול הצלת בני ערובה שנחטפו ברכבת. הצליל המקדים של פתיחת הדלתות נשמע, צוותי הלוט"ר (לוחמה בטרור) מתקדמים בחשאיות לאורך הפסים וממתינים לתזמון הנכון. כשהם מקבלים את הפקודה, "פרוץ", אחד אחרי השני הם מסתערים על הקרונות, כל חוליה מפתח אחר. כל שנייה קריטית, כל צעד מחושב.

הם סורקים את השטח, מעבדים את התמונה הנגלית לעיניהם ורגעים לאחר מכן ה"מחבלים" מחוסלים והמשימה מסתיימת בהצלחה. "השאיפה שלנו היא שתוך שניות ספורות ינוטרלו המחבלים ונוכל לשחרר את בני הערובה", הסביר מפקד האימון, רס"ל ש'. "אחד מהעקרונות החשובים ביותר הוא עיקרון ההפתעה, כלומר ביצוע פעולת הסחה או תחבולה אחרת, ואז לתזמן את הפריצה".

קרא עוד:

[postim]

האירוע אותו מתרגלים הלוחמים רלוונטי מתמיד, כשרק שלשום (15 בדצמבר) השתלט גבר חמוש על בית הקפה "לינדט" בסידני שבאוסטרליה, ולקח עימו עשרות בני ערובה. "התרחיש מורכב, אבל בהחלט ריאלי שיקרה", העריך רמ"ד לוחמה בטרור, רס"ן ליאור ארוך. "המדריכים כמדריכים צריכים לתפעל אירוע כזה ברמה הגבוהה ביותר, כדי שיוכלו לאמן את שאר היחידות הרלוונטיות בצבא".

האתגר המרכזי, כפי שמסביר רמ"ד לוט"ר, הוא להגיע כמה שיותר מהר למגע עם המחבלים. "הרכבת היא מקום צפוף, והכוח נדרש לבצע ירי סלקטיבי על מנת שלא לפגוע בבני הערובה או בכוחותינו", פירט רס"ן ארוך.

תרגיל חטיפה ברכבת ישראל 2"השאיפה שלנו היא שתוך שניות ספורות ינוטרלו המחבלים". (צילום: ענבר פישר,
 זרוע היבשה)

התרגיל הינו חלק משבוע "השתלטות וגליליים", וכולל השתלטות במתארים צרים כגון אוטובוסים ומטוסים. "זו סיטואציה מורכבת מאוד, שדורשת אמל"ח ייעודי רב וחבירה של מספר כוחות בו זמנית", הסביר רס"ל ש' בהתייחס לכוחות יהל"ם ו"עוקץ" שלקחו חלק בתרגיל. "אנו רוצים ליצור מצב, בו גם אם המחבל מוכן לסיטואציה הזו אנו תוקפים אותו מכיוונים כה רבים כך שלא משנה מה הוא תכנן – הוא ינוטרל", הוא סיכם.

תרגיל חטיפה ברכבת ישראל 3

תרגיל חטיפה ברכבת ישראל 4

0 Responses

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו