קֵל מָלֵא רַחֲמִים • מסע הלווית הקדוש יואב חטאב הי"ד

מסע הלווית הקדוש יואב חטב הי"ד נערך ברחבת ישיבת כסא רחמים בבני ברק • ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א: "אין מקום מקלט בעולם ליהודים, חוץ מארץ ישראל" • צילום: יהודה פרקוביץ

ארונותיהם של נרצחי הפיגוע בפריז, פרנסואה-מישל סעדה, פיליפ ברהאם, יוהן כהן ויואב חטאב הי”ד, הגיעו בשעה 4:05 לפנות בוקר לישראל.

אמבולנסים של מד”א העבירו את ארונו של יואב חטאב לבני ברק שם החלה הלוויתו בשעה 9:00 בישיבת כסא רחמים.

הרב מאיר מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים נשא דברי הספד, ואמר כי "אין מקום מקלט בעולם ליהודים, חוץ מארץ ישראל. הטרור מכה באמריקה, אנגליה, אוקראינה ועכשיו גם בצרפת. צריך לגדוע את הטרור באבו. לנו נותר להתאחד. אנחנו צריכים להתאחד, להפסיק את השנאה והמריבות, להפסיק את הלשון הרע. לעלות כולנו לארץ ישראל ולהתאחד".

קרא עוד:

[postim]

חבר הכנסת אלי ישי הספיד: "הקדושים יואב, פרנסואה, פיליפ ויוהאן ביקשו לרכוש אוכל לכבד את השבת. אבל אז בא המחבל הנתעב, טרוריסט שבא לרצוח יהודים באשר הם יהודים, ונטל את חייהם באכזריות.

"במדרש כתוב שלקב"ה יש בגד מיוחד שספוג בדמם של צדיקים שנהרגו על קידוש ה' וביום הדין הוא לובש אותו כדי ללמד זכות על ישראל. אותם קדושי עליון, המדרש אומר, שהם לא רק תחת כיסא הכבוד אלא מול כיסא הכבוד.

"הכאב של המשפחות היקרות עצום. אבל נשמת הקדושים גבוהה כל כך שאי אפשר לתאר. אתם זוכים להיטמן בעפרה של ארץ הקודש אליה השתוקקו אבותינו אלפי שנים. התפללו לאבינו שבשמיים שיאמר לצרותינו די.

גם הרב צמח מאזוז, נשא דברי הספד ואמר כי הרצח הנתעב הזכיר לו את היום בו נרצח אביו הרב מצליח מאזוז ע"י בני עוולה. עוד הספיד הרב גבריאל סרוסי.

בשעה זו נערך טקס הלוויה ממלכתית לקרבנות הפיגוע שיובאו לקבורה בהר המנוחות שבירושלים. האשכבה נערכת בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים במעמד הרבנים הראשיים לירושלים הרב שלמה משה עמאר והרב אריה שטרן, שליט”א, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, שרים וחברי כנסת נוספים, כמו גם אישי ציבור רבים.

0 Responses

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו