חיל האוויר החל בשדרוג תאי הטייס במטוסי הקרנף

אל תאי הטייס יוכנסו מערכות ניווט ותצוגה חדשות, ויבוצעו שיפורים במערכות ההגנה העצמית והקשר • המטרה: להביא את המטוסים שיוצרו בשנות ה-70 אל קדמת הטכנולוגיה העכשווית

משנות ה-70 אל המאה ה-21: חיל האוויר החל בפרויקט השבחה למטוסי הקרנף משנות ה-70 שברשותו, במהלכו יוחלפו מערכות הניווט והתצוגה שבתא הטייס במערכת דיגיטלית.

הליכי ההשבחה נעשים בשיתוף עם התעשיות הביטחוניות, וכוללים שיפור של מערכות ההגנה העצמית והקשר של המטוס, פני המטוס והכנפיים. "אנו עובדים בעולם בו מערכות ניווט מתקדמות מאפשרות חסינות וגיוון למטוסים", פירט קצין מדור תובלה כבדה, סרן אמיתי. "מבחינתנו זה משהו שחשוב שגם הוותיקים שבמטוסי החיל יוכלו לעשות", הוסיף.

עד כה הושלם התהליך על מטוסי הרקולס H אחדים. ההליך מתבצע על רקע קליטתו המתמשכת של ה"שמשון" שהחלה בתחילת 2014. "המטרה שלנו היא שתוך שנים אחדות כל מטוסי התובלה הכבדה בחיל האוויר יהיו בחזית הטכנולוגיה והיכולת. לצד קליטת השמשון, פרויקט ההשבחה יציב את הקרנפים של החיל בקידמת הטכנולוגיה, למרות שנות שירותם הרבות, ויקנה להם עשרות שנות שירות נוספות", הסביר קמ"ד תובלה כבדה.

קרא עוד:

[postim]

במסגרת הפרויקט, ששמו "קרנף 2028" על שם בסיס חיל האוויר בנבטים, ייצרו בחיל האוויר סביבת אחזקה אשר תאפשר למטוסי הקרנף שנוצרו בשנות ה-70 עשרים שנות טיסה נוספות בתנאים המחמירים אותם דורש החיל. כיום בחיל האוויר משתמשים בשלוש גרסאות של מטוס ה"הרקולס": סימן E, אשר נוצר בשנות ה-60 ושימש את צבא ארצות הברית כבר במלחמת וייטנאם; סימן H, שנוצרו בשנות ה-70 וה-80; וסימן J, או בשמם העברי "שמשון", אשר החלו להיקלט בחיל האוויר רק בתחילת שנת 2014.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו