לאחר 20 שנות תכנון: נחנכה המכללה הלאומית לשוטרים

בית הספר לשוטרים ירכז את כלל מערך ההדרכה המשטרתית תחת קורת גג אחת • היום הסתיימה במקום ההכשרה הראשונה לשוטרי החובה החרדים • הסמפכ"ל ניצב ניסים מור: "יש למשטרה, במסגרת הכניסה למכללה, הזדמנות לבחון את כל תחום ההדרכה בארגון ולשפר אותו"

בסוף דצמבר 2014 נרשמה נקודת ציון היסטורית נוספת בתולדות משטרת ישראל: ראשוני השוטרים צעדו בשערי המכללה הלאומית החדשה לשוטרים בבית שמש, עם פתיחתה הרשמית, יותר מ-20 שנה מאז החל להירקם החזון להקמתה.

לפני שבע שנים, בשלהי 2007, פורסם המכרז להקמת מרכז הדרכה ארצי למשטרת ישראל, והפרויקט החל לרקום עור וגידים. עד הקמת המרכז פעלו תחת מערך ההדרכה של המשטרה מעל ל-20 בתי ספר, שהיו פזורים ברחבי הארץ. היו אלה מרכזים מחוזיים, אגפיים וארציים ושתי מכללות – המרכז ללימודי משטרה בקריית אתא והמכללה לקצינים בכירים בנעורים. על מנת לאחד את מערך ההדרכה ולסנכרן את ההכשרות באופן אחיד ומקצועי הוחלט להקים את המכללה הלאומית לשוטרים, מתוך כוונה לרכז את מערך ההדרכה של משטרת ישראל תחת קורת גג אחת.

המכללה, שבהקמתה הושקעו מאות מליוני שקלים, משתרעת על פני 230 דונם וכוללת מתקנים רבים בהם קריית אימונים, מתקני הדרכה, מטווחים וסימולטורים לירי, מתקן לבעלי חיים, אמפיתיאטרון, מתקני ספורט, אתר הנצחה ומורשת ועוד. מדובר למעשה במרכז הכשרות ואימונים ארצי לשיטור, מהמתקדמים ביותר בקרב משטרות מודרניות בעולם כולו. המכללה הלאומית לשוטרים משרטטת את פניה של המשטרה בעשורים הבאים.

קרא עוד:

[postim]

היום נערך במכללה הלאומית לשוטרים טקס סיום הכשרת תפקידי משטרה ראשונה לשוטרי חובה חרדים ושוטרים בשירות אזרחי בטחוני. בטקס השתתפו סמפכ"ל המשטרה, ניצב ניסים מור, ראש אגף משאבי אנוש, ניצב ירון בארי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, סמנכ"ל המשרד לביטחון פנים, נציגי צה"ל, נציגי רשות השירות הלאומי אזרחי, נציגי הקהילה החרדית ומכובדים נוספים.

33 חניכים סיימו את ההכשרה במסגרתה למדו על תפקידי משטרת ישראל, סמכויות השוטר, ערכי ומורשת משטרת ישראל. בנוסף, עברו השוטרים הכשרת ירי וקיבלו הסמכה לשימוש באקדח. החניכים משתלבים במגוון תפקידים בהם סיור, תנועה, מוקד 100, עוזרי מש"ק, חובשים ועוד.

המכללה הלאומית לשוטרים. חרדים 2בקרוב בהפגנות? השוטרים החרדים

"החזון להקמת המכללה החל בקרב קבוצת אנשים עוד בשנות ה-90", מספר סגן המפקח הכללי של משטרת ישראל, ניצב ניסים מור. "הם הבינו שצריך מתקן משטרתי שיאפשר מענה הולם להכשרה הנדרשת לשוטרי משטרת ישראל. מדובר בפרויקט ענק שדרש מאמץ והשקעת משאבים רבים והמשטרה קיבלה לידיה מתקן עם אמצעי הדרכה מהמשוכללים ביותר עם סביבת עבודה ראויה ביותר.

"יש למשטרה, במסגרת הכניסה למכללה, הזדמנות לבחון את כל תחום ההדרכה בארגון ולשפר אותו", מוסיף הסמפכ"ל. "נעשתה עבודה רחבה מאוד כדי לשפר את ההדרכה וכלל המקצועות נלמדים במקום אחד".

ניצב מור מדגיש כי מורכבות מקצוע השיטור מצריכה מהשוטרים יכולות רבות. על המורכבות בעבודת השוטר עמד נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, שאמר: "לא רק ששיקול הדעת של השוטר הוא הגדול ביותר, אלא שגם היכולת להתערב בהחלטותיו היא הקטנה ביותר, הן בגלל סופיות החלטותיו והן בגלל הפעלת שיקול הדעת". הסמפכ"ל מבהיר כי הבנה זו מחייבת את המשטרה, הן באיתור ובחירת האנשים המתאימים, הן במתן כלים בידיהם והן בקביעת נורמות וכללי התנהגות המצופים משוטרים. "למכללה יש תפקיד גדול בנתינת הכלים האלה", הוא מדגיש.

המכללה הלאומית לשוטרים 3"לתת כלים לשוטר". אימון בירי

מטרת המכללה היא להביא לשיפור מקצועיות השוטרים על ידי מתן הדרכה איכותית ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת. ניצב מור מדגיש כי מורכבות מקצוע השיטור מצריכה מהשוטרים יכולות רבות. "השוטר הוא ורסטילי. הוא לא רק חוקר או רק סייר. לפעמים חוקר נשלח להפרות סדר, ולעתים שוטר תנועה מתגבר בחקירות או בסיור. כשמניחים על הכתפיים של השוטר את המעמסה הזו צריך לתת לו כלים שיאפשרו לו לקבל את ההחלטות הנכונות.

"כל מה שאנחנו עושים בסופו של דבר נועד לשפר את השירות לאזרח ולהגביר את אמון הציבור במשטרה. אני מאמין שהמנוף שתיצור המכללה יכול לעזור לנו גם להעלות את אמון הציבור"

300 מקומות עבודה בבית שמש

מטרת ריכוז כלל בתי הספר של המשטרה תחת קורת גג אחת, היא לייצר רצף הדרכה אפקטיבי והדרכה ברמה גבוהה, אחידה ומודרנית כדי לסייע למשטרה להיות מקצועית יותר, עדכנית יותר ורלוונטית יותר. "כל שוטר, בכל דרגה, יעבור דרך המכללה, משוטר בשירות חובה ועד תת ניצב", מספר מפקד המכללה, תת ניצב אלון אסור.

מפקד המכללה מספר על החשיבות של המכללה לקהילה המקומית: "המכללה מייצרת המון מקומות עבודה. יש כ-300 עובדים של הזכיין והמספר ילך ויעלה. נפגשנו עם גורמים בבית שמש לשיתוף פעולה בכל הקשור לפרויקטים קהילתיים. אנחנו רוצים להשתתף ולתרום".

המכללה הלאומית לשוטרים 2

במתחם המגורים לחניכי המכללה ולסגל נבנו 1,050 מקומות לינה. חדרי המגורים כוללים שירותים צמודים, מתקנים לנעילת נשק אישי, שולחנות עבודה, מטבחונים וחדרי כביסה וגיהוץ. חלק נוסף בלתי נפרד, כחלק ממיזם הבריאות של המשטרה, הוא פיתוח הכושר הגופני – במכללה נבנו מתחמים פתוחים וסגורים לאימון גופני: חדר כושר מתקדם, מסלול מכשולים, אולמות ללימוד הגנה עצמית, ועוד.

המכללה הלאומית לשוטרים 5מסלול המכשולים החדיש

0 Responses

  1. החשוב מכל-
    שתהיה למדינת ישראל משטרה עם ערכים, לכבד את האזרח ואת עצמה כמשטרת ישראל, ולא לשכוח, שהאזרח הפשוט הוא משלם להם משכורת בעקיפין,חייבים השוטרים לדעת לתקשר עם האזרח,ולא לדון אדם כעובר על החוק עד שיועמד לדין, להיום משטרת ישראל מקבל ציון מאוד נמוך על עבודתה, המפכ"ל דנינו, לא עמד במשימה בחינוך השוטרים, וזה מתחיל מהמכללות שפתחתם בבית שמש,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו