הרמטכ"ל: "עוקבים אחר כל התפתחות ומוכנים לפעול ככל שיידרש"

הדברים נאמרו במסגרת טקס חלוקת פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות. "כל היחידות כמקשה אחת צריכות להיות מוכנות לפעול בכל זמן, בכל גזרה ובכל עוצמה שתתבקש" • על רקע הדיווחים להתחממות בגבול הצפון, יתכנס היום הקבינט הבטחוני להתייעצות

בצעד תקדימי, התייחס אמש (ב') הרמטכ"ל בני גנץ, למתיחות באזור גבול הצפון על רקע הדיווחים בכלי התקשורת הזרים כי ישראל תקפה מפקד בכיר בחיזבאללה על אדמת סוריה.

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, התבטא אמש בטקס חלוקת פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות, ואמר כי "אנחנו עשויים להיות מאותגרים בכל נקודת זמן ובכל אחת מזירות הפעולה שלנו: בדרום, במרכז ובצפון".

"אנחנו ערוכים ועוקבים אחרי כל התפתחות ומוכנים ליזום ולפעול ככל שיידרש. בזה צה"ל נמדד, לזה צה"ל מוכן ולכך צה"ל ערוך: לפעול בים, ביבשה, באוויר ובמודיעין. כל היחידות כמקשה אחת צריכות להיות מוכנות לפעול בכל זמן, בכל גזרה, בכל עוצמה שתתבקש" אמר גנץ.

קרא עוד:

[postim]

בתוך כך דווח כי צה"ל השלים פריסתן של כמה מערכות 'כיפת ברזל' ליירוט טילים באזור הצפון, יחידות הצבא הסדירות נמצאות בדריכות שיא לקראת כל אירוע שעלול להקפיץ את הגדר ולגרור את הצפון לכאוס. כיתות הכוננות ביישובים הסמוכים לגבול הונחו להישאר ביישוב, אם כי לא ניתנה הוראה רשמית על פתיחת המקלטים.

מן העבר השני של הגדר, שם נהרגו תריסר אנשי צבא מאיראן ומחיזבאללה, נערכות שיחות התייעצות והזדהות בין מנהיגי ציר הרשע המחודש איראן-סוריה-חיזבאללה, בכירים באיראן ובחיזבאללה הצהירו כי 'הנקמה בוא תבוא בזמן ובמקום המתאימים' היל"ת. הקבינט הבטחוני יכונס היום להתייעצויות בעקבות המתיחות בצפון, אך ההערכה הישראלית הרווחת היא כי חיזבאללה לא ימהר להגיב על החיסול על מנת להימנע מלגרור את ישראל למאבק מולו בעודו מתבוסס בבוץ הלבנוני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו