תשעה פצועים בפיגוע דקירה בתל אביב; שניים במצב קשה

מחבל שנסע בקו 40 על גשר מעריב בת"א שלף סכין ודקר מספר נוסעים • המחבל נמלט רגלית אך נורה ברחוב סמוך ע"י שוטרים שהיו בס"ד מאחורי האוטובוס • שני בני אדם נפצעו באורח קשה, וארבעה בינוני • סריקות נרחבות לשלילת סייענים

חשד לפיגוע דקירה בתל אביב: לפני זמן קצר מחבל שנסע באוטובוס קו 40 של חברת דן על גשר מעריב בת"א, שלף סכין ודקר מספר נוסעים. המחבל נמלט רגלית אך נורה ברחוב סמוך ע"י כוחות הביטחון. כוחות משטרה רבים במקום.

ההתרעה הראשונית אודות הפיגוע המתמשך הגיעה בשעה 07:28, אז ירד המחבל מהאוטובוס לאחר שדקר מספר בני אדם, הוא המשיך כמה מטרים ודקר מספר אנשים בזירה נוספת. בשתי הזירות, בדרך מנחם בגין סמוך לבית מעריב וברחוב המסגר בת"א, נפצעו שני בני אדם באורח קשה, ארבעה באופן בינוני ושלושה נפצעו קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א ושל איחוד הצלה העניקו טיפול רפואי במקום. הפצועים פונו באמבלונסים של מד"א לבתי החולים איכילוב ותל השומר. שמונה נפגעי חרדה טופלו במקום.

אהרון קליין מתנדב איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בנהג האוטובוס ושני נוסעים שהיו בקדמת האוטובוס ונדקרו בפלג גוף עליון, כמו כן מספר נפגעים נוספים סבלו מפציעות, חתכים, וחרדה, כשהגעתי לזירה אמרו לי הנוסעים כי מחבל שדקר אותם נמלט לעבר מוסך סמוך".

קרא עוד:

[postim]

רק לאחר פרק זמן התברר גודל הנס בלכידתו המהירה של המפגע. המחבל עלה על אוטובוס קו 40 בת"א, זמן קצר לאחר מכן, באזור גשר מעריב, הוא תקף את נהג האוטובוס בחפץ חד ודקר אותו מספר פעמים. הנהג התנגד וניסה לנטרל את המחבל, בסיוע נוסעים שהיו על האוטובוס. לאחר שדקר מספר נוסעים נוספים ירד המחבל מהאוטובוס בדרכו הרצחנית לליבה של העיר, כאן נכנס לתמונה כוח משטרתי שבחסדי שמים נסע בדיוק מאחורי האוטובוס וזיהה התנהגות חשודה בצורת הנהיגה, כעבור שניות הבחינו הנוסעים, מצוות לוחמי נחשון של השב"ס, במחבל הנמלט מהאוטובוס, ופתחו במרדף מהיר. כאמור, המחבל נתפס בתוך דקות ספורות ברחוב סמוך, שם נורה ונפצע, לא לפני שעלה בידו באופן חלקי למלא את זממו ולפצוע תשעה אנשים.

מפקד יחידת נחשון תת-גונדר מנשה גניש, סיפר, כי בזמן האירוע נסע מאחורי האוטובוס רכב של כוח ליווי אסירים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר שליווה עצורים אל בית המשפט, הלוחמים הבחינו בהתנהגות חשודה באוטובוס וכי הוא מתנדנד ומזגזג על הכביש, לאחר שניות ספורות נעצר האוטובוס ומול עיני הלוחמים החלה מהומה במהלכה ברחו הנוסעים לכל עבר כשהמחבל ממשיך בדרכו ופוצע אזרחית נוספת, כאן פרק הכוח כשהוא מצוייד ברובים ואקדחים ופתח במרדף רגלי אחר המחבל. לאחר שלא עצר בעקבות ירי באוויר, ירו הלוחמים ברגלו ונטרלו אותו במקום.

כוחות המשטרה הרבים שהגיעו למקום עצרו את המחבל, תחקרו אותו בזירה והעבירו אותו לחקירת כוחות הביטחון. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הוא שוהה בלתי חוקי, בן 23 מטול כרם. כאמור, הוא נפצע לאחר שנורה ברגלו בעת שניסה להימלט, סמוך לרחוב המסגר.

מחוז המרכז במשטרה נכנס לכוננות, והכוחות בשטח מבצעים סריקות על מנת לוודא כי אין מפגעים נוספים באזור. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, עושה דרכו למקום. בנוסף, כוחות זיהוי פלילי פועלים כעת בתוך האוטובוס, והמשטרה קוראת לנהגים להימנע מלהגיע לאזור.

צילום: נדב גולדשטיין – סוכנות תצפית

0 Responses

  1. חסדי ה׳ כי לא תמנו כי לא כלו רחמיו יש לחמש את הנהגים ולהדריכם בדרכי תגובה ולהכין נפשית ומעשית את הקהל הרחב ביחוד גברים להושיט עזרה בכל דרך ולא לאבד עשתונות ומעל הכל תפלה לבורא עולם שי יפנו מיד חיות טרף כאלה והריתם ה׳ אמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו