"ברק כתום" נכנסה לשימוש בחברת החשמל

לראשונה: חברת החשמל הטמיעה את מערכת הקשר של פיקוד העורף 'ברק כתום' במהלך אירועי הסערה • מערכת הקשר "ברק כתום" סייעה לחברת החשמל במהלך הסערה האחרונה • המערכת החדישה מאפשרת קליטה אופטימאלית של כ- 94% בכ-400 מיקומים באזורי הפעילות הרלוונטיים של חברת החשמל

חברת החשמל הטמיעה במהלך אירועי הסערה שעברה את מערכת הקשר של פיקוד העורף "ברק כתום", המבוססת על הרדיו הלאומי של מדינת ישראל.

ההחלטה על קליטת המערכת במערכות הקשר של חברת החשמל התקבלה כחלק מחיזוק מערך השגרה והחירום של חברת החשמל, היערכותה למצבי קיצון ויישום הפקת הלקחים של אירועי סערת דצמבר 2013 והיא סייעה רבות לצוותי חברת החשמל בשטח במסגרת העבודה במזג האוויר הסוער בשבוע שעבר.

למערכת "ברק כתום" רשת מאובטחת ומקודדת, הפעלת עמדות מוקדן מתקדמות, נטרול, והגדרות יחידות קצה מרחוק, קישור מערכת רדיו למערכת טלפוניה, האזנה למספר ערוצים בו זמנית, קיום שיחה אישית בערוץ רדיו, הפעלת לחצן מצוקה ואיכות שמע גבוהה.

במסגרת הטמעת המערכת נבדקו כ-400 מיקומים באזורי הפעילות הרלוונטיים של חברת החשמל, אשר כללו תחנות כוח, תחנות משנה, עמודי מתח על עליון, תחנות טרנספורמציה ועמודים. תוצאות הניתוח הצביעו על קליטה אופטימאלית ב- 94% מהאתרים.

קרא עוד:

[postim]

המערכת נבחרה תוך שימת דגש על התאמה לסטנדרטים הקיימים והמובילים בעולם, העומדים בתקן APCO 25 ביטחון הציבור "Public Safety", בדגש על יכולות קשר עם גופי החירום המגיבים הראשוניים החיוניים: פיקוד העורף, משטרה, מד"א, כיבוי אש וארגוני הצלה נוספים.

מערכת ברק כתום מהווה מרכז דיגיטאלי המאפשר ניהול מספר רב של משתמשים, רציפות שליטה בכיסוי ארצי רחב ובעלת שרידות גבוה ויכולת גיבוי מרבית. זוהי מערכת ארגונית פרטית, ללא תלות במערכות אזרחיות שמעניקה שרותי מוקדן, איכות שמע גבוהה, יחידות קצה מתקדמות, תכונות ועדיפויות למשתמש, גמישות ארגונית לשליטה בכל התרחישים, שילוב מענה קשר ישיר מבוסס ערוצים קונבנציונאליים ויכולת קשר ושליטה גזרתית גם במצבי נתק בין אתר שולט אל מרכז המערכת – יכולת חיונית בזמני חירום.

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן: "חברת החשמל ערוכה לעבודה במצבי קיצון וחירום במהלך כל השנה. מערכת 'ברק כתום', הוטמעה במהלך מזג האוויר הסוער בשבוע שעבר בקרב צוותי העבודה והתפעול שבשטח, ואפשרה להם להתנהל בצורה המיטבית והיעילה ביותר מול מוקדי השליטה ומול שדרת הניהול בחברה, פעולה אשר קיצרה משמעותית את זמני המענה והטיפול בתקלות".

סמנכ"ל תקשוב בחברת החשמל, יוסי שנק: "ההחלטה על קליטת מערכת "ברק כתום" החלה לפני כשנה, במהלך בחינת מערכת קשר אלטרנטיבית לרשת הקיימת. במסגרת זו נבחנו הצרכים התפעוליים הנדרשים ממערכת קשר רדיו המבוססת על טכנולוגיה חדשה ומתקדמת, המתאימה עצמה לצרכים העכשוויים והעתידיים של חברת החשמל, בחירום ובשגרה".

רמ"ח תקשוב והתרעה בפיקוד העורף, סא"ל גיל פלד: " 'ברק כתום' היא מערכת של פיקוד העורף המאפשרת שליטה ברדיו בצורה אוטונומית ושרידה, בקשת מצבי החירום השונים. המערכת מקשרת אליה גורמי הצלה נוספים, ומקושרת אל מערכת הרדיו של משטרת ישראל. חברת החשמל, כארגון מוביל בנושא המענה המשולב של החזית האזרחית, מהווה נדבך חשוב במימוש חזון הרדיו הלאומי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו