בני ברק: השיטור העירוני מתגבר פעילות נגד שב"חים

בסיכום שנת הפעילות האחרונה עולה כי מידי חודש ישנם כאלף אירועי תגובה של השיטור העירוני, שכללו, בין היתר, חפצים חשודים, מעצרים, מעוכבים, דו"חות תנועה ותחומי שיטור מגוונים

השיטור העירוני של עיריית בני ברק מגביר את פעילויותיו, בתחומים רבים, ובהם השב"חים (השוהים הבלתי חוקיים), כשפעילויות אלו כוללות סיורים קבועים במקום התכנסותם של השב"חים, בדיקת הזדהות ונקיטת צעדים נגד השוהים בניגוד לחוק- כך נמסר בישיבת סיכום הפעילות השנתית של השיטור העירוני והערכות לשנת העבודה החדשה.

הישיבה התקיימה בראשותו של ר' חנוך זייברט, ראש העיר, ונטלו בה חלק ר' מנחם שפירא, סגן רה"ע וראש המחלקה לשיטור עירוני; ר' ישראל הפטקה , חבר מועצת העירייה ויו"ר הועדה להוצאת סחורה לרשות הרבים; ר' ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע; סנ"צ משה כהן, קצין אג"מ במשטרת מרחב דן; פקד דוד גבורין, מפקד השיטור; מר שלמה מלכא, מנהל השיטור העירוני; ר' חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח; מר נתנאל נחום, מנהל אגף תברואה ומר שלמה בורובסקי, מנהל המוקד העירוני.

במצגת מיוחדת על השיטור העירוני בשנה האחרונה, נסקרו הפעילויות המגוונות של השיטור, ובהן בנוסף לתחום השב"חים, החזרת המדרכות לתושבים, מבצעים מיוחדים בגינות ציבוריות, הפעילות הביטחונית והאבטחתית הקבועה של השיטור, לצד הסיוע הקהילתי בתקופות החגים, באירועים ובכינוסים גדולים.

כפי שנמסר, פעילויות השיטור העירוני, כוללות בנוסף לסיורים הקבועים, גם תכניות עבודה יזומות ופיתוח דרכי פעולה שונות לגילוי עבירות ומבצעיהן בתחומי וונדליזם ומעצר מבצעי העבירות, כשלכל אלו ישנה עדיפות מעובדת הגעתם של פקד דוד גוברין, מפקד השיטור ומר שלמה מלכא, מנהל מח' השיטור העירוני מתחומי הבילוש והמודיעין, המקנה ליחידה ידע וניסיון רב בתחומי האכיפה הגלויה והסמויה.

כדי לקדם ולמנף את התחומים השונים, שקד השיטור העירוני על גיבוש תכנית עבודה שנתית עדכנית ומפורטת, כשממנה נגזרות תכניות עבודה חודשית ושבועית, כולל סידור עבודה מלא של הפקחים והשוטרים, נערכים תדריכים משותפים לשוטרים ולפקחים, מתבצע תחקיר לעומק להפקת לקחים שבועית והעברת תוצאות התחקיר לקצין תחקירים במשטרת מרחב דן וכינוס חודשי של מסגרת אכיפה עירונית, בהשתתפות כלל הגורמים העירוניים והמשטרתיים הרלוונטיים. כמו"כ כל הפקחים עוברים הכשרות והשתלמויות קבועות ופעולות גיבוש משותפות לשוטרים ולפקחים.

מהדו"ח שנמסר עולה גם, כי מידי חודש ישנם כאלף אירועי תגובה של השיטור העירוני, שכללו, בין היתר, חפצים חשודים, מעצרים, מעוכבים, דו"חות תנועה ותחומי שיטור מגוונים, בהתאם לנהלים ברמה הארצית והמקומית.

ר' חנוך זייברט, ראש העיר הדגיש בדבריו את חשיבותו ויעילותו של שיתוף הפעולה ההדוק והיעיל בין העירייה לבין המשטרה לחיזוק ביטחון התושבים ושמירה על חוקי העזר העירוני. ר' מנחם שפירא, סגן רה"ע וראש מח' השיטור העירוני ציין את התנופה המרובה והראויה של עבודת היחידה העירונית, הכוללת תכנון, מעקב ובקרה לצד יזמה, יצירתיות ומקצועיות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו