הערכת מצב במטכ"ל; נתניהו: "מציע לחיזבאללה לראות מה קרה בעזה"

מטוסי חיל האוויר טסים מעל אזור התקיפה בלבנון • כוחות ארטילריה ירו עשרות פגזים לשטח לבנון בתגובה לירי הנ"ט לעבר כוח צה"ל • מרגמות נחתו בחרמון ובהר דב

כוחות צבא רבים, הכוללים נגמ"שים, מסוקים, וטנקים, עושים דרכם לאזור הגבול הלבנוני בעקבות ירי נ"ט לעבר כח צבאי שסייר במקום.

סמוך לשעה 11:45 החלו לזרום דיווחים ראשוניים על אירוע מתגלגל בצפון. מטען צד התפוצץ על רכב צה"לי בגזרת הר דב ומיד לאחר התפוצצות המטען נורה טיל נ"ט לעבר הרכב, מספר חיילים נפגעו מן הירי, מהם לפחות אחד אנוש בהחייאה. כוחות ארטילריה של צה"ל יורים אש כבדה לעבר השטח הלבנוני ממנו נורה טיל הנ"ט.

במהלך חילופי האש עם מחבלי חיזבאללה זוהו נפילות במוצבי הר דב והחרמון, בעקבות כך פונה אתר החרמון מהמבקרים המועטים שהעזו להגיע אליו היום.

הרמטכ"ל מכנס ברגעים אלה הערכת מצב מבצעית מיוחדת עם מפקד פיקוד הצפון ובכירים נוספים, לדיון באירוע בצפון בו נורה טיל נגד טנקים לעבר רכב צבאי.

קרא עוד:

[postim]

גורמים בכירים חיזבאללה נטלו אחריות על המתקפה. ראש הממשלה נתניהו המבקר בדרום, מיהר להגיב על האירוע ואמר כי צה"ל ערוך לפעול בעוצמה מול כל הגזרות. נתניהו קיצר את ביקורו בהנחת אבן פינה לשכונה חדשה בשדרות, ואמר כי הוא "מציע לכל מי שמנסה לאתגר אותנו מצפון, להסתכל היטב מה קרה לרצועת עזה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו