שר הביטחון יעלון להוריו של אורון שאול: "אני מחויב לחלוטין להשיבו אליכם"

שר הביטחון, בוגי יעלון, נפגש היום עם הוריו של לוחם גולני אורון שאול הי"ד, חלל צה"ל במבצע "צוק איתן" שמקום קבורתו לא נודע, והבטיח להם כי נעשים מאמצים בכל ערוץ אפשרי להשיב את בנם לישראל • העיכוב המרכזי: "רגישות של הורים אינם חלק מדרכו של חמאס"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נפגש הבוקר עם הוריו ואחיו של סמל ראשון אורון שאול ז"ל, לוחם גולני שנפל במבצע "צוק איתן" ומקום קבורתו לא נודע. בפגישה השתתפו ההורים והאחים, וכן מתאם פעילות השבויים והנעדרים מטעם ראש הממשלה, אל"מ (מיל') ליאור לוטן ונציגי צה"ל.

בפגישה קיבלו בני המשפחה עדכון משר הביטחון יעלון בנוגע לניסיונות ופעילות להשיב את אורון הביתה. בפתיחת הפגישה העניקו בני המשפחה לשר הביטחון את תמונתו הממוסגרת של אורון, והיא תהיה מונחת בסמוך לשולחן העבודה שלו בלשכת שר הביטחון.

במהלך הפגישה אמר שר הביטחון יעלון להוריו ואחיו של אורון: "אני מחויב להחזיר את אורון וגם את סגן הדר גולדין ז"ל לישראל, ודלתי פתוחה בפניכם בכל עת. נעשים מאמצים בכל ערוץ אפשרי ובכל אמצעי אפשרי כדי שיהיה קצה חוט שיאפשר לנו להשיב אותם. אנחנו מנסים לעשות זאת בכל הערוצים העומדים לרשותנו. זו אינה משימה פשוטה בין היתר בעקבות המצב ברצועת עזה. חמאס הוא ארגון טרור אכזרי וחסר מעצורים שחיי אדם, רגישות של הורים והומאניות לא היו ולא יהיו חלק מדרכו, מה שהופך את המשימה לקשה עוד יותר. אנחנו מתמודדים עם ארגון שלא באמת דואג לאזרחיו ומשתמש בנשים וילדים לצרכים טרוריסטיים וציניים. אבל גם העובדה הזו אינה מרפה את ידינו. אנחנו מנסים הכול, בכל המישורים, מול כל גורם אפשרי. זה לא עניין פשוט והוא עלול לדאבוני לקחת זמן.

קרא עוד:

[postim]

אורון שאול היה לוחם בחטיבת גולני, ונפל בקרב ברצועת עזה בכ"ב בתמוז תשע"ד, (20 ביולי 2014) בהיתקלות של לוחמי גולני במחבלים בסג'עייה בלילה שבין שבת לראשון. באסון הנורא ההוא שייזכר כ'אסון הנגמ"ש' נפגעו שבעת החיילים שהיו בנגמ"ש, ששה מהם זוהו באופן מיידי. כעבור מספר ימים קבע הרבצ"ר תא"ל רפי פרץ, אשר עמד בראש בית-דין מיוחד שהוקם לצורך זה, את מותו של אורון. בטרם התקבלה ההחלטה, נשקלו השיקולים ההלכתיים, הרפואיים ושיקולים רלוונטים נוספים אשר הביאו להכרעה אודות מצבו. ההודעה נמסרה למשפחה והובהר לה כי מבחינה הלכתית, בנם מוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע.

מיד עם תום המבצע החלה ישראל בניסיונות לבוא למו"מ עם חמאס על גופותיהם של נעדרי צוק איתן, ברצועת עזה לא מיהרו להגיב, במטרה להעלות את מחיר הפתיחה. גורמי הביטחון הבהירו למתווכים השונים כי ישראל אינה מעוניינת למכור את כל נכסיה עבור הממצאים שבידי חמאס, עם זאת, הבהיר היום יעלון "איננו מרפים מטיפול בסוגיה וניסיון להשיב את אורון הביתה, ובעיתוי מסוים זה יבשיל, אך נדרשת סבלנות כי מדובר בסוגיה מורכבת ביותר. אנחנו מפעילים מנופים שונים. אנחנו לא מפסיקים לרגע לחשוב על כל דרך שתסייע לנו להשיב את אורון לישראל. יש צוותים בצה"ל ובשאר זרועות הביטחון שזה תפקידם, והם אינם חוסכים מאמצים לשם כך. זהו פצע פתוח, בראש ובראשונה לכם, ואני מרגיש מחויב לחלוטין להחזיר את אורון הביתה" אמר יעלון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו