הקרב בתוך הגוש: "נתניהו רוצה לרסק אותנו כדי להקים ממשלת שמאל"

המאבק הפוליטי בתוך גוש הימין שובר שיאים חדשים • המטה הציוני-דתי בליכוד מניב הצלחות נאות על חשבון הבית היהודי • במפלגתו של בנט טוענים: נתניהו מעוניין שנרד למספר מנדטים חד-ספרתי כדי להכשיר קואליציה שלו עם השמאל

הסכם אי ההתקפה בין מפלגות הליכוד והבית היהודי נשמר באדיקות עד לאחרונה, כדי לאפשר לשתי המפלגות להתמקד בקמפיין שלהן ביריבים הפוליטיים מבחוץ. ההיגיון בהסכם היה, שהתקפות הדדיות יביאו לירידת מנדטים לשתי מפלגות הימין.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף אתמול את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי הוא מנסה למשוך קולות מצביעי ימין בעזרת הבטחות לבניה בשטחיים. בנט אמר כי "לפני הבחירות כולם ימניים, נוסעים ליהודה ושומרון, אחרי הבחירות עושים הקפאה או נואמים בעד מדינה פלסטינית בנאום בר אילן".

קרא עוד:

[postim]

בשבועיים האחרונים, נראה שההסכם קרס והתפורר לחלוטין: בליכוד הקימו מטה בחירות ייעודי לתושבי יהודה ושומרון, אשר בראשו עומד שלמה פילבר, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר. במקביל, המפלגה מנהלת תעמולה ממוקדת, בהובלת יו"ר הקואליציה זאב אלקין וסגנית השר ציפי חוטובלי, להעברת קולות המתנחלים מהבית היהודי לליכוד.

"אם הבית היהודי תרד בכמה מנדטים, לא יקרה כלום"

עיקר הזעם של הבית היהודי מופנה כלפי ביקורו של ראש הממשלה נתניהו במכינה הקדם צבאית ביישוב עלי שבשומרון, ביום רביעי השבוע. נתניהו בא אל תוך הגרעין הקשה של הבית היהודי כדי לקושש ממנו קולות ליכוד, והדגים את מסריו ב"משל הבקבוקים". הוא העמיד שני בקבוקי מים זה ליד זה, והציג: "זה הליכוד, וזה השמאל או העבודה או איך שהם קוראים לעצמם עכשיו. צריך ללכת על המפלגה שקו המים שלה יותר גבוה", אמר נתניהו והדגיש כי "לא הגוש יקבע, אלא גודל המפלגה הוא שיקבע – כך נאמר בתדרוך שקיבלנו מבית הנשיא".

נתניהו אף פנה לציבור בשבוע שעבר, באמירה כי "אם הבית היהודי תרד בכמה מנדטים, זה לא ישנה דבר", מפני שלטענתו, היא בכל מקרה תהיה שותפה בכירה בקואליציה שיקים, אולם אם הליכוד יאבד מנדטים לטובת המפלגה הדתית, הנשיא עלול להטיל את הרכבת הממשלה ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג.

בנט טוען לעומתו כי הוא חושש שגם הפעם ייאלץ לחכות לטלפון של נתניהו, כמו לאחר הבחירות הקודמות, אז נתניהו לא טרח לשוחח אתו מיד ועשה כל מאמץ אפשרי כדי להשאיר אותו מחוץ לקואליציה. "החשש הוא שיקרה מה שקרה בפעם הקודמת, כשהוא נתן לציפי לבני על ששת המנדטים שלה לנהל את המשא ומתן. לכן הבחירות האלה הם או לבני או בנט", אמר אתמול יו"ר הבית היהודי בכינוס בחירות.

"האסטרטגיה של הליכוד היא להפיל את הבית היהודי"

גורמים בבית היהודי תקפו את הליכוד ביתר חריפות: "מרגע שקרה 'אירוע אוחנה', נתניהו הריח את החולשה וזיהה הזדמנות לחסל אותנו. הליכוד הולך למהלך אסטרטגי גדול שלא מכוון למפלגות המרכז. הם לא תוקפים את כחלון ולפיד". לטענת הגורמים, נתניהו נרתע מהכוח הרב שהיה בידי הבית היהודי בממשלה היוצאת, ומעדיף ללכת עתה לממשלת אחדות עם השמאל, מהלך שיתאפשר רק אם הבית היהודי תקבל תוצאה נמוכה בבחירות.

נפתלי בנט בפורום סבן

"בסקרים היינו ביחד מעל ל-40 מנדטים, והעיסוק שלו בבית היהודי הוא זה שהוריד את שתי המפלגות ביחד אל מתחת ל-35 מנדטים. אנחנו נגלה אחריות שלא כמו נתניהו ונעשה הכול כדי לאפשר את שלטון הימין, אך לא נשב בממשלה שלא תהיה ימנית אמיתית. לצערנו הליכוד הכריז עלינו מלחמה", מתלוננים במפלגה, אשר עד לפני מספר שבועות הסקרים העניקו לה כ-16 עד 18 מנדטים, ועתה צנחה ל-11 עד 13, מספר דומה לכוחה בכנסת היוצאת.

יש לציין, כי הנשיא ראובן ריבלין הכחיש השבוע את טענותיו של נתניהו, ואמר כי יטיל את הרכבת הממשלה על האיש בעל הסיכויים הטובים ביותר להצליח במשימה, על פי המלצות ראשי הסיעות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו