ליברמן: "להערכתי, נתניהו והרצוג הסכימו על ממשלת אחדות"

על תקיפה אפשרית באיראן: "צריך לעשות בלי דיבורים, מי שמדבר לא עושה" • גלנט: אצלי המערכה הבאה בעזה תהיה קצרה בהרבה ואיכותית בתוצאותיה • ליברמן בטוח שיקבל בבחירות לפחות 10 מנדטים

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס היום להרכב הממשלה הבאה שתקום לאחר הבחירות. ליברמן אמר כי ככל שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג מכחישים אפשרות לממשלת אחדות, עולה חשדו שאכן תוקם ממשלה שכזו.

"יש שתי אופציות: או מפלגת אחדות בראשות ימין או ממשלת ימין. כמה שאני מקשיב להרצוג ולביבי שאומרים שלא ילכו לממשלת אחדות, כך אני בטוח יותר שהם ילכו לממשלה כזו. כמה שהם יותר מכחישים כך יש לי יותר חשד שזה מה שהם מובילים אליו".

קרא עוד:

[postim]

לדעתו של ליברמן ממשלה כזאת תהיה משותקת וחסרת יכולת להוביל מהלכים, אלא רק תגרום לשקט מלאכותי. "השקט הוא רפש. ממשלה שפועלת בניגוד לכל מה שהבטיחה אין ברירה אלא לקום ולעזוב, עשיתי זאת בעבר ולא תהיה לי בעיה לעשות זאת שוב".

ליברמן: נטפלו לישראל ביתנו כי חששו שתהפוך למפלגת השלטון

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לפרשת השחיתות הגדולה שחוקרת המשטרה בימים אלה, ובה מעורבים בכירי מפלגתו. לדעתו, הסיבה לפתיחת החקירה היא רצונם של בכירים במערכת אכיפת החוק להכשיל את סיכוייה של ישראל ביתנו בבחירות מפני ש"פעם ראשונה היה סיכוי אמתי שישראל ביתנו תהיה מפלגת השלטון". לטענתו, מזכ"לית המפלגה והחשודה המרכזית בפרשה, סגנית השר קירשנבאום, הינה חפה מפשע.

על אף הסקרים המעניקים למפלגתו בין 4 ל-7 מנדטים, משוכנע שר החוץ כי היא תשיג מספר גדול בהרבה. "בכל הסקרים הפנימיים שעשינו לא ראינו פחות מעשרה מנדטים. שמנו מטרה להגיע ל-16 מנדטים ואני מניח שנגיע לזה". ליברמן אף הצהיר כי נתניהו הגיע לראשות הממשלה פעמיים בזכות ישראל ביתנו שתמכה בו.

גלנט: "אני לא מוכן לחיות עם תיקו"

מס' 2 ברשימת 'כולנו', אלוף במיל. יואב גלנט, תקף שוב בחריפות רבה את מדיניותם הביטחונית של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון. גלנט אמר כי "במלחמה צריך לנצח. אני לא מוכן לחיות עם תיקו. אצלי המערכה הבאה בעזה תהיה קצרה בהרבה ואיכותית בתוצאותיה. החמאס הם לא הצבא האדום כמו שסיפרו לכם״.

בהמשך לדבריו השבוע על כך שיעלון הוא נטל אסטרטגי על ישראל, הוסיף גלנט: "אני לא הצטלמתי במנהרות כמו שר הביטחון וסיימתי את המערכה בחצי מהזמן בלי כיפת ברזל. הציבור צריך לחשוב מי הוא רוצה שינהל עבורו את הלחימה, מי שהוכיח שהוא יודע לנצח, או המהססים, חסרי התעוזה וחסרי המנהיגות".

המירוץ לתפקיד שר הביטחון הבא

ליברמן המשיך גם הוא את הקמפיין שלו למשרד הביטחון: ״סיבוב נוסף מול החמאס הוא רק ענין של זמן ומדינה נורמלית לא יכולה לקבל זאת", אמר ליברמן. "לא יכול להיות שבכל שנתיים צריך לעשות עוד מבצע צבאי. אם רוצים לשנות זאת, ושנוכל לחיות כאן בשקט, צריך לשנות את מאזן האימה מול אויבינו", הוסיף שר החוץ.

"מרוב דיבורים אני לא סומך עליהם. גם לגבי הגרעין האיראני זה הכול דיבורים. כשבגין החליט (על התקפת הכור העיראקי, ד"ג), לא היו הדלפות או קשקושים. התעוררנו יום אחד וזה לא היה".

חשוב לציין, כי סיכוייו של ליברמן לכהן כשר הביטחון בממשלה הבאה, נראים בשלב זה נמוכים מאוד. כמנהיג מפלגה המונה שבעה מנדטים בסקרים האופטימיים, הוא לא יוכל לקבל יותר מתיק בינוני בחשיבותו. סיכוייו של גלנט נמוכים עוד יותר, מכיוון שקשה לראות מצב בו מפלגת 'כולנו' זוכה בשניים מתוך ארבעת התיקים הבכירים בממשלה – משרד האוצר, שאיפתו המוצהרת של יו"ר המפלגה כחלון, ומשרד הביטחון עבור גלנט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו