רמטכ"ל חדש לצה"ל: גדי איזנקוט נכנס לתפקידו

בטקס מיוחד הבוקר בלשכת ראש הממשלה בירושלים, קיבל הרמטכ"ל ה-21, גדי איזנקוט, דרגות רב אלוף, ובצהריים התקיים טקס החילופין המרכזי בלשכת הרמטכ"ל בקריה בתל אביב • הרמטכ"ל היוצא גנץ: "קיבלתי את צה"ל כפיקדון לפני ארבע שנים, ואני מעביר אותו היום מוכן ומקצועי"

חילופי משמרות בצה"ל: בלשכת ראש הממשלה בירושלים הוענקו הבוקר דרגות רב-אלוף לראש המטה הכללי החדש, גדי איזנקוט, אשר מחליף את הרמטכ"ל היוצא, בני גנץ, המסיים 37 שנות שירות בצה"ל.

הטקס נערך על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון, בהשתתפות פורום המטה הכללי של צה"ל. מאוחר יותר הגיעו גנץ ואיזנקוט לתפילה משותפת בכותל המערבי, ולאחר מכן נערכה נערכה לשניים קבלת פנים בבית הנשיא.

בצהריים התבצע טקס החילופין המרכזי בלשכת הרמטכ"ל אשר בקריה בתל אביב, ובשעה 6 בערב יערוך הרמטכ"ל הנכנס דיון ראשון בראשותו במטה הכללי של צה"ל.

קרא עוד:

[postim]

אחרי מתן הדרגות, אמר הרמטכ"ל הנכנס כי הוא חש אחריות גדולה עם קבלת הפיקוד על צה"ל, והודה לראש הממשלה ושר הביטחון על האמון שנתנו בו. "אנחנו בעיצומה של תקופה מתוחה ומרובת אתגרים. המזרח התיכון מתאפיין בנפיצות ובחוסר יציבות. אתגרי השעה מחייבים אותנו יותר מתמיד לפעול בנחישות, בתחכום ובשיקול דעת. צה"ל בפיקודי יעמיד תמיד את החוסן הערכי והיכולת המבצעית בראש סדר העדיפויות כדי שנוכל בכל עת להפעיל את העצמה הנדרשת במטרה להגן על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל", אמר איזנקוט.

יעלון: "איזנקוט הוא האיש הנכון במקום הנכון"

הרמטכ"ל היוצא רב אלוף בני גנץ, אמר למחליפו בהתרגשות "גדי חברי, היום אני מוסר לך את הפיקדון הזה כשהוא חזק ומתקדם יותר". גנץ הוסיף כי "נמשיך לחוות טלטלות אזוריות ופנימיות, אך תמיד, גם בעין הסערה, אסור לנו לשכוח את תפקידנו, לא משנה לאן תנווט הספינה".

ראש הממשלה נתניהו שיבח את גנץ במילים חמות, ואמר כי "עבדנו יחד במשך אינספור שעות בארבע השנים האחרונות. התמודדנו עם אתגרים שמאיימים לא רק על ביטחוננו אלא גם על קיומנו. ראיתי אותך כקצין וג'נטלמן, כלוחם וכבן אדם. כמעט ארבעה עשורים שאתה נמצא בלב העשייה הביטחונית, וכבן לניצולי שואה הבנת שתפקידך אינו של מפקד אחר בצבא אחר, וכי אנחנו נושאים על כתפינו את האחריות ל'לא עוד' ואת האחריות הישירה לשמור על חומת הברזל שמקיימת את מדינת ישראל".

שר הביטחון יעלון פנה לרב אלוף איזנקוט ואמר: "השנתיים האחרונות הוכיחו לי כי אתה האיש הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון, ועליך להמשיך להיות מי שאתה: לעמוד על שלך, להשמיע את דעתך בקול רם וברור גם אם אינה כדעתו של הדרג המדיני, לא להתפשר על עקרונותיך ועל מקצועיותך. להיות גדי איזנקוט".

עוד הוסיף יעלון: "מדינת ישראל תוסיף להושיט יד לשלום לשכניה. זו דרכנו ואלו הם ערכינו. מי שיבקש לפנות לדרך השלום עמנו – ידו לא תיוותר תלויה באוויר". יעלון הסביר כי הסיכוי לשלום טמון בהבנתם של אויבינו כי למדינת ישראל צבא חזק ונחוש.

המפקד הוותיק והמנוסה ביותר בצה"ל

הרמטכ"ל החדש איזנקוט (54), הנו תושב הרצליה, נשוי ואב לחמישה ילדים. הוא התגייס לצה"ל לפני 37 שנים והחל את דרכו בשירות קרבי בחטיבת גולני.

במלחמת לבנון הראשונה שירת איזנקוט כקצין בחטיבה ובהמשך מונה למפקדה. בעת נסיגת צה"ל מלבנון בשנת לפני כעשור וחצי שימש כמזכיר הצבאי לראש הממשלה דאז אהוד ברק.

בעיצומה של האינתיפאדה השנייה מונה למפקד אוגדת יהודה ושומרון, ולאחר מכן התקדם לדרגת אלוף, ושימש כראש אגף המבצעים במטכ"ל בתקופת מלחמת לבנון השנייה. מיד לאחר המלחמה מונה למפקד פיקוד הצפון, ובשנתיים האחרונות שימש כסגן הרמטכ"ל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזל טוב למי איכפת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו