קברו את הכסף: שלושה נעצרו בחשד להונאה במכירת חלקות בהר המנוחות

שלושה תושבי ירושלים נעצרו בחשד שפלשו לקרקעות בהר המנוחות, יצרו תשתיות לחלקות קבורה ומכרו אותן באופן בלתי חוקי בעשרות אלפי שקלים • חצי מיליון שקלים הוסתרו בתוך גרביים בדירת אחד החשודים

שלושה תושבי ירושלים חשודים כי במשך שנים פלשו לקרקעות בהר המנוחות שאינן מיועדות לקבורה, יצרו תשתיות לחלקות קבורה לא חוקיות ומכרו את החלקות בעשרות אלפי שקלים, כך עולה מחקירת יחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים בשיתוף רשות המסים, אשר הותרה אמש לפרסום.

החקירה החלה בעקבות תלונה שהוגשה ביחידת ההונאה על ידי מועצת בתי העלמין במשרד לשירותי דת, לפיה החשודים השתלטו על קרקעות חברה קדישא ושטחים שכלל לא הוקצו לקבורה בהר המנוחות, וביצעו קבורה של נפטרים שלא כדין לאחר שהציגו עצמם כנציגי חברה קדישא.

נוסף לכך, הוגשו ביחידת ההונאה שש תלונות נוספות על ידי אזרחים שטענו כי החשודים מכרו להם חלקות קבורה בהר המנוחות בעשרות אלפי שקלים, בהן קברו את יקיריהן. בפועל התברר למתלוננים כי לחשודים לא היה רישיון למכירתן.

חוקרי יחידת ההונאה בסיוע שוטרי משמר הגבול עצרו אתמול את שלושת החשודים, תושבי העיר בשנות ה-50 וה-50 לחייהם. נגד חשוד נוסף שנמלט לחו"ל הוצא צו מעצר. מעצרם של שניים מהחשודים הוארך.

מהחקירה עולה כי מאז שנת 2005 החשודים, שהיו מוכרים כמי שעוסקים באספקת חלקות קבורת שדה בהר המנוחות ואף נהגו להציג עצמם כ'חברת קדישא צוקים', היו נענים לפניות של אזרחים המבקשים לקבור את יקיריהם בהר המנוחות ומציעים להם חלקות קבורה, שלפי החשד החשד, אינן מיועדות לקבורה, וזאת תמורת תשלום של 45-90 אלף שקלים. את התשלום היו דורשים מראש לפני הקבורה בפועל ובמזומן. כמו כן, לא הנפיקו קבלות וחשבוניות תמורת התשלום.

עוד עולה מהחקירה כי החשודים אף מכרו למשפחות שכולות שטרי רכישה לקבורה בחיים (עתידיים) בעשרות אלפי שקלים, תוך שהם מבטיחים כי חלקות הקבורה האמורות יישמרו בעבורם. בפועל החלקות כלל לא נשמרו ובחלקן אף נקברו אחרים.

בחיפוש שבוצע בדירת אחד החשודים אותר סכום כסף מזומן בסך 500 אלף שקלים שהוסתר בתוך גרביים בארון בגדים. כמו כן נתפסו מסמכים ותעודות קבורה לא חוקיות. את הכסף שקיבלו החשודים הפקידו, עפ"י החשד, בחשבונותיהם הפרטיים ובחשבונות המופיעים על שם בני משפחותיהם, רכשו רכוש עבור שימושם הפרטי והשקיעו בעסקים פרטיים אחרים.

במקביל לחקירה המשטרתית מתנהלת כנגד החשודים חקירה של רשות המסים בחשד להעלמת הכנסות, רישומים כוזבים, השמטת הכנסות ורכוש מהדוחות וביצוע עסקאות ללא הוצאת חשבוניות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו