כתב אישום נגד המחבל הדוקר מקו 40

כתב האישום מגלה כי המחבל, צעיר מטול כרם, ניסה לגייס למשימת הפיגוע כמה מחבריו, אשר סירבו להשתתף בו • הוא הוציא כסף מאביו במרמה, כדי לשלם למבריח שיכניס אותו לתחומי ישראל • נהג האוטובוס הציל את הנוסעים בנסיעה פרועה אשר הפילה את המחבל

בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגש היום כתב אישום נגד חמזה מחרוך, ערבי תושב טול כרם בן 23, אשר ביצע את פיגוע הדקירה בקו 40 של חברת דן בתל אביב בחודש ינואר.

מחרוך מואשם בעבירות של ניסיונות לרצח ולחבלה בכוונה מחמירה, בנוסף לעבירה של שהייה בלתי חוקית.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רותי שביט- אושרי מפרקליטות מחוז תל אביב, בתקופה שלאחר מבצע "צוק איתן" באוגוסט האחרון, החליט מחרוך לבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל במטרה לרצוח מספר רב של ישראלים, בתקווה שבסופו של הפיגוע ייהרג ויזכה למעמד "שאהיד".

קרא עוד:

[postim]

מחרוך פנה למספר חברים כדי למצוא שותפים למעשה. לאחר שחבריו סירבו להשתתף בתכנית, החליט ב-18 בינואר לממש את כוונותיו באופן עצמאי. הוא פנה וביקש מאביו 300 ש"ח, כשהוא משקר וטוען שהוא זקוק לסכום על מנת להוציא תעודת חשמלאי.

לאחר מכן יצר קשר עם אדם אשר הבטיח להבריחו לשטח ישראל תמורת 200 ₪. הוא הצטייד במברג ובסכין אותו קנה בחנות כלי בית בטול כרם. באמצע הלילה של 21 בינואר הגיע מחרוך לנקודת המפגש בטול כרם. משם הוסע למחסום חווארה והמשיך לתחנה המרכזית בתל אביב.

הנהג גילה תושייה והציל את הנוסעים

מחרוך הגיע לאזור התחנה המרכזית הישנה סמוך לשעה 7 בבוקר ולאחר מכן המתין בתחנת האוטובוס ברחוב הגליל. כשהגיע אוטובוס מס' 40 של חברת דן עלה מחרוך והתיישב במושב הסמוך לנהג.

המחבל המתין מספר דקות על מנת שהנהג יגביר את מהירותו, מתוך כוונה שפגיעה בנהג תביא לפגיעה גם בכלי רכב אחרים בכביש. אז קם, שלף את הסכין, ניגש לנהג האוטובוס ודקר אותו מספר דקירות בבית החזה, מתוך כוונה לגרום למותו. מיד לאחר מכן, הסתובב מחרוך, בעוד האוטובוס ממשיך בנסיעתו, והחל לדקור את נוסעי האוטובוס מתוך כוונה לגרום למותם.

בשלב מסוים, הצליח נהג האוטובוס לבלום ולעצור את האוטובוס וכן לפתוח את דלתות האוטובוס. כתוצאה מהעצירה הפתאומית איבד מחרוך את שיווי משקלו ונפל והנוסעים ניצלו עובדה זו ונמלטו מהדלתות הפתוחות.

ניסיון לרצח של יותר מעשרה אנשים

עם רדתו מהאוטובוס החל מחרוך לרוץ לכיוון רחוב יצחק שדה. במהלך מנוסתו, הבחין מחרוך באחת מנוסעות האוטובוס שנדקרה על ידו, נמלטת מהמקום. הנאשם שב ותקף אותה בגבה. הוא המשיך בבריחתו כשכוחות המשטרה דולקים אחריו. למרות האמור, לא נרתע הנאשם ומשהבחין בעוברת אורח שצועדת ברחוב, תקף אותה ודקר אותה בחלק האחורי של צווארה. הנאשם נעצר רק לאחר מרדף, אשר בסופו נורה ברגלו על ידי כוחות הביטחון.

בכתב האישום נאמר, כי "במעשיו המתוארים לעיל, ניסה הנאשם לרצוח את הנהג, עשרה מנוסעי האוטובוס ועוברי אורח או לגרום לחלקם חבלות חמורות. כתוצאה ממעשיו, נפצעו הנוסעים פציעות בדרגות חומרה שונות, כולל חבלות חמורות, נזקקו כולם לטיפול רפואי וחלקם עברו פרוצדורות רפואיות ואשפוז".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו