תחקיר: מעון ראש הממשלה בקיסריה שופץ על חשבון המדינה

קבלן השיפוצים שביצע עבודות קודמות במעון, סיפר כי הבית היה באותו הזמן במצב של הזנחה מתמשכת, וכי רעיית ראש הממשלה ביקשה לגלגל את כל העלויות הרבות על קופת המדינה • נתניהו: "מסע מתוזמן של הכפשות, שקרים ורכילות נגדי ונגד משפחתי"

52,000 שקלים – זהו הסכום שעלה לקופת המדינה שיפוץ ביתם הפרטי של ראש הממשלה ורעייתו בקיסריה. הבית הוזנח במשך שנים, ומיד לאחר כניסתו של נתניהו לתפקיד ב-2009 בוצעו בו עבודות נרחבות על חשבון המדינה, בניגוד לחוק.

בתחקיר 'עובדה' בחדשות 2, נטען כי מעט אחרי בחירות 2009, בעוד אהוד אולמרט כיהן עדיין כראש ממשלת המעבר, קודם הצגת והשבעת ממשלת נתניהו השנייה, שכרו בני הזוג נתניהו את בני קרן, שיפוצניק מקרית חיים, לביצוע עבודות שיפוצים מקיפות בווילה הפרטית שלהם בקיסריה.

על פי התקנות, המדינה נושאת בעלות אחזקת ביתו הפרטי של ראש הממשלה, רק במסגרת 'שמירה על הקיים'. שיפוצים מקיפים בבית בוודאי אינם נכללים תחת כותרת זו.

"סיידוף ביקש שאעביר את הצעת המחיר על שם משרד ראש הממשלה"

קבלן השיפוצים, קרן, תיאר לחדשות 2 את השתלשלות האירועים: כאשר בא לשם לראשונה, "כל מה שהיה חיצוני היה במצב גרוע. ארגזי תריסים ממתכת, הגג בכללותו – הכל שם היה כבר גמור לחלוטין. גם חיפוי האבן החיצוני היה במצב מסוכן. מדובר בנזקים של שמונה שנים לפחות".

קרא עוד:

[postim]

קרן הגיש לבני הזוג נתניהו הצעת מחיר ראשונית על סך 22,000 שקלים, לביצוע עבודות הגג בלבד בווילה. שאר הליקויים היו אמורים להמתין לטיפול מאוחר יותר. הצעת המחיר התקבלה וסוכם עם קרן שיתחיל את העבודות.

התפנית הבעייתית החלה לאחר השבעת הממשלה ה-32 בראשות נתניהו. "באיזשהו שלב התקשר אליי אדם בשם עזרא (סיידוף. ד"ג), שהציג את עצמו כ'ראש יחידת הבינוי'", סיפר קרן לתחקירני חדשות 2. "היות והוצאתי את הצעת מחיר למשפחת נתניהו, הוא ביקש שאעביר את הצעת המחיר על שם משרד ראש הממשלה. אני סירבתי, נתתי הצעה למשפחת נתניהו, לא הייתי מוכן לעבור למשרד ראש הממשלה".

גב' נתניהו לקבלן: "ראש הממשלה מרוויח רק 13 אלף שקל בחודש, אנחנו לא עשירים כמו החברים"

קרן ביצע בינתיים את העבודות והשלים אותן לשביעות רצונה של משפחת נתניהו. אבל אז החלה הסחבת בהעברת התשלום. "ברגע שסיימתי את עבודתי, הם פשוט נעלמו", סיפר. "אף אחד לא דיבר איתי על כסף. כשניסיתי להשיג אותם נתנו לי כל מיני תירוצים. לאחר כחודשיים חזרו אליי, ובאיזשהו שלב נאמר לי: 'הגברת רוצה להיפגש איתך', והגעתי איתה לסגור חשבון".

בפגישה אמרה גברת נתניהו לקבלן השיפוצים כי קשה להם לעמוד בעלויות. היא הסבירה כי ראש הממשלה הוא שכיר וכי הוא מרוויח רק 13,000 ₪ בחודש, והציעה להעביר לו את הסכום בשני תשלומים. "ואז היא אמרה לי: 'אני משלמת לך כי הממשלה לא שילמה – אבל המדינה תשלם. הם צריכים לשלם על זה'. כאילו המדינה היא משהו שמנצלים אותה למשהו. הייתי המום מהדיבורים".

בסופו של דבר, את התשלום לקבלן קרן שילמה משפחת נתניהו מכיסה הפרטי, אולם הוא לא המשיך את שאר העבודות במעון. עבודות נרחבות נוספות, בסך כולל של כ-52 אלף שקלים, מומנו במלואן מקופת המדינה. במסמכים רשמיים של משרד ראש הממשלה ניתן לראות את חתימותיהם של הסמנכ"ל עזרא סיידוף והממונים הנוספים על ניהול הוצאות בית ראש הממשלה, מאשרות את מימון השיפוצים מכספי משלם המיסים.

התגובה: "הכל היה כחוק, ראש הממשלה מתמקד במאמץ לבלימת הסכם הגרעין המסוכן עם איראן"

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "במעונו הפרטי של ראש הממשלה מתקיימים דיונים ופגישות ומתארחים אישים מהארץ ומחו"ל. לפי הנוהל המדינה משתתפת בהוצאותיו, וכך היה גם אצל ראשי ממשלה קודמים. יש לציין שמשפחת נתניהו משלמת מכיסה עבור הארנונה, הביטוח וכל הוצאות הבריכה".

נציגי נתניהו מסרו בתגובה כי "ראש הממשלה ורעייתו פעלו כדין בכול הנושאים. מדובר בחלק ממסע מתוזמן של הכפשות, שקרים ורכילות נגד ראש הממשלה ורעייתו. ברגעים גורליים אלה, ראש הממשלה מתמקד במאמץ לבלימת הסכם הגרעין המסוכן עם איראן".

מפרקליטו של עזרא סיידוף, עו״ד גדי טל, נמסר בתגובה: "כל מה שבוצע, בוצע כשורה. לא אושרו על-ידי מרשי דברים שחרגו מהנוהל ומהחוק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו