סקר דרמטי: הפרש של 4 מנדטים בין המחנה הציוני לליכוד

בשמאל מריחים מהפך, בימין חוששים מאיבוד השלטון • במחנה הציוני מתדרכים על אפשרות לניצחון בהפרש גדול אף יותר, כדי לעודד את מצביעי השמאל להצטרף לניצחון, ובליכוד מתדרכים גם הם על אפשרות כזו, כדי לעורר את מצביעי הימין לבלום את המגמה

המגמה כבר ברורה: לאחר השוויון שהסתמן עד לפני מספר ימים בין הליכוד למחנה הציוני, ככל שמתקרב יום הבחירות יצחק הרצוג מצליח לפתוח פער משמעותי על בנימין נתניהו.

בסקר של מינה צמח ומנו גבע שהתפרסם הערב בחדשות 2, המחנה הציוני עולה לשיא של 25 מנדטים, לעומת הליכוד שאיבד שני מנדטים מהסקר הקודם ומקבל 21 בלבד.

שאר ממצאי הסקר: הרשימה המשותפת יציבה עם 13 מנדטים, הבית היהודי גם היא עם 13, יש עתיד מקבלת 12 מנדטים, כולנו לא ממריאה ונותרת עם 8 מנדטים, לש"ס 7 מנדטים, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 6 מנדטים כל אחת, למר"צ 5 מנדטים ורשימת יחד על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

קרא עוד:

[postim]

הנתונים המראים על פער מתרחב בין המפלגות הגדולות, באו היום לידי ביטוי גם בסקר של פאנלס פוליטיקס, אשר פורסם בצהריים בערוץ הכנסת. על פי תוצאות הסקר, המחנה הציוני 24 מנדטים, הליכוד 21, יש עתיד 14, הרשימה המשותפת 13, הבית היהודי 12, כולנו 9, ש"ס 7, יהדות התורה 6, ישראל ביתנו ומרצ 5 כל אחת ויחד 4 מנדטים.

המפה הפוליטית הולכת ונעשית מורכבת במיוחד

ניצחון של הרצוג בבחירות בפער גדול על נתניהו, יטיל את המערכת הפוליטית לסחרור לאחר הבחירות. הנשיא יתקשה להטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה הקטנה מבין השניים, אולם הרצוג ייאלץ לחבר חיבורים כמעט בלתי אפשריים כדי להושיב את יהדות התורה וש"ס יחד עם יש עתיד ומר"צ או לחילופין את ישראל ביתנו עם מר"צ.

מצד שני, האפשרויות העומדות בפני נתניהו גם הן אינן רחבות. על פי הסקרים האחרונים, נתניהו יוכל להרכיב ממשלת ימין צרה שתכלול את הליכוד, הבית היהודי, כולנו, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו ויחד. מלבד העובדה שהוא יצטרך להעניק ל-7 מפלגות את דרישותיהן ומבוקשן, ממשלה שכזו תיתפס בידי העולם כקיצונית ותתקשה מאוד בניהול מערכת היחסים הבינלאומית. בנוסף, שס לא תאהב את עצם הישיבה עם מפלגת יחד ומשה כחלון גם הוא רמז שממשלה כזאת אינה עומדת בראש העדפותיו.

ככל שיתקשו שני הצדדים להרכיב ממשלה, הסיכוי לממשלת אחדות לאחר הבחירות גדל והולך. מנהיגי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, נמנעים באופן עקבי מהתייחסות לשאלת ממשלת האחדות, ובמערכת הפוליטית לא מייחסים חשיבות רבה להצהרותיו של ראש הממשלה נתניהו אשר שלל אפשרות כזו במספר הזדמנויות. אולם, הקמת ממשלת אחדות תלווה בקשיים רבים עקב הפערים האידיאולוגיים הגדולים והטינה האישית הרבה בין הצדדים.

0 Responses

  1. "מאות אלפי חרדים בעצומה נגד נתניהו"

    ערב בחירות
    שוב
    אחרי שנתיים של סבל . גזרות שלא נתפסות על הציבור החרדי .
    גזרות נגד לומדי התורה שמאז קום המדינה שלא היה כדבר הזה.
    קיצוצים כואבים לכלל ולפרט .
    מי אשם בזה ??
    רק ביבי נתניהו !!!
    כשהוא לא רצה שחוק 'ישראל היום' יעבור , הוא ידע בדיוק מה לעשות.
    אבל כשמדובר בהכנסת תלמידי ישיבות לכלא , הוא טען שכפו עליו .
    לפיד הליצן לא היה יכול לכפות על נתניהו שום דבר .
    נתניהו לא שמר על ארץ ישראל והחזיר את חברון!!! [גם שם כפו עליו… מסכן]
    נתניהו הקפיא בניה וחתר להסכמים מסוכנים.[כפו עליו ]
    אם ראש הממשלה רצה משהו לאורך כל הקדנציה הוא ידע ב ד י ו ק איך לעצור אותם.
    חברי הכנסת החרדים התראיינו תחת כל עץ רענן נגד ביבי הרשע
    ולא עברו שנתיים והציבור החרדי יורד שוב על הברכיים.
    די
    לא למדנו לקח ?
    לא נותנים את הלחי השניה לנתניהו העריץ והאכזר. רודף לומדי תורה ומשפחות ברוכות ילדים!!!

    אנו דורשים מהמפלגות החרדיות התחייבות שלא לתמוך בנתניהו לאחר הבחירות.

    כולנו חותמים על עצומה זו .
    ככה נוכל להשפיע !!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו