התכנסות נלהבת באלעד בראשות רבני הקהילות החסידיות למען יהדות התורה

בכינוס המיוחד שהתקיים בבית המדרש של חסידי צאנז בעיר, השתתפו רבני הקהילות החסידיות, ולצידם חברי הכנסת מאיר פרוש ומנחם אליעזר מוזס מאגודת ישראל, פרנסי העיר וראשי מטה הבחירות של יהדות התורה באלעד

בהתלהבות ובתחושת אחריות לגודל השעה התכנסו מאות מבני הציבור החסידי באלעד בראשות רבני הקהילות ונציגי הציבור שלוחי דרבנן בכנסת ובמועצת העיר לכינוס חירום שהתקיים בביהמ"ד צאנז. הנחיית הכינוס נמסרה לידי חבר מועצת העיר פינחס גרוס.

את הכינוס פתח הרה"ג ר' מנחם צבי סלומון שליט"א, רב קהילת סערט ויזניץ בעיר, בדבריו עמד על עניין חשיבות חובת ההצבעה ליהודים יראי שמים, בקיום הוראת רבותינו הקדושים מורי דרכנו העומדים בראש מערכות היהדות הנאמנה.

דברים חוצבי להבות נשמעו מפי הגאון רבי מנחם מנדל פקשר שליט"א, רב קהילת ויז'ניץ אלעד, שהביא עובדות מגדולי הדורות אודות עניין החיוב המוטל על כל אחד ואחד לפעול ולהפעיל להגדיל תורה ולהאדירה.

משא קודש השמיע כ"ק האדמו"ר מבערגסאז שליט"א, כאשר הוא מזכיר בדבריו שאביו כ"ק האדמו"ר מבערגסאז זצ"ל, שבסוף ימיו התגורר באלעד, היה תמיד פועל ודואג שיצביעו לתנועת אגודת ישראל שסימנה ג'.

כמו כן נשא דברים הגאון רבי ישראל גרינברגר שליט"א, רב קהילת מרכז חסידי ויז'ניץ באלעד ובפתח תקווה, מחובת העניין לשמוע בקול דברי חכמים וצדיקים ולקיים רצונם בתחושת עשייה של שליחות קודש בבחינת אמור מעט ועשה הרבה.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס, התעכב רבות על הגזירות הקשות שנמצאות בצנרת החקיקה, כמו חוק הגיוס, חוק ארנונה וחוק צהרונים ומעונות, והדגיש נרגשות שאם חס ושלום לא יגדל כוחנו, עלולים חוקים אלו לעבור בקדנציה הבאה, כפי שלפיד אמר לא אחת שעל ידי גזירות התקציב הוא ישנה את אורח חייו של הציבור החרדי, רחמנא ליצלן.

המשיך אחריו בדברים ח"כ מאיר פרוש, שסיפר כי הוא וחבריו חורשים את הארץ ומה שהם רואים זה "ואעבור עליך ואראך מתבוססת בדמייך", שהמפלגות החילוניות רוצים להביאנו למצב של חס ושלום מתבוססת בדמייך, היל"ת.

בנו של ח"כ פרוש, ראש העיר ישראל פרוש, פנה לנוכחים בדברים חמים שירבו פעלים כי הגברת כוחם של הנציגים בכנסת משליכה אוטומטית על כוחה של הרשויות המקומיות. והחיזוק העצום שזה יעניק לקהילות הקודש בעיר כי כאשר הכוח גודל הוא משפיע על כל הזירות והתחומים במשרדי הממשלה.

סיים את הכנס יו"ר "אגודת ישראל" באלעד, חיים מאיר כץ, בקריאת פרק ק"ל בתהלים לרפואת הגאון הגדול פוסק הדור רבי שמואל הלוי וואזנר שליט"א, ישלח ה' דברו וירפאו במהרה.

כמו כן השתתפו: הגאון רבי שרגא פייביל ויינברגר שליט"א, רב בית הכנסת "ישועות משה" ושכונת "אור ישראל", הגאון רבי שניאור זלמן ירוסלבסקי שליט"א, רבם של חסידי חב"ד, הרה"ג אריה לינדבוים שליט"א, ראש כולל מרכז חסידי ויז'ניץ וכן ראשי הקהילות החסידיות בעיר.

במטה המרכזי של יהדות התורה באלעד, בניהולם של אפרים רוזנשטיין וחנוך פלדמן, כאשר לצידם מנהל מטה יום הבחירות מרדכי סנדרוביץ ומנהל יום הבחירות בן-ציון שוורץ, נמצאים כעת בישורת האחרונה של העבודה לקראת היום הגורלי לעתיד המערכה. אמש נערך במטה המרכזי כנס הדרכה לעשרות הצוותים שישובצו ביום הבחירות בקלפיות בעיר, החברים והמשקיפים בקלפיות קיבלו הוראות מפורטות מפי מנהלי המטה על סדר היום ועל תהליך יום הבחירות.

בימים האחרונים הגיע יו"ר יהדות התורה, ח"כ ליצמן, לביקור במטה הבחירות המרכזית של יהדות התורה בעיר אלעד.

בישיבת העבודה עם ראשי ומנהלי המטה נכחו: ראש העיר ישראל פרוש, יו"ר אגודת ישראל בעיר, חיים מאיר כץ, יו"ר דגל התורה בעיר אברהם שטרן, ממלא מקום ראש העיר, שמואל גרוסברד, חברי העירייה פינחס גרוס ומשה ברדוגו, יחד עם ראשי ופעילי המטה.

מנהלי המטה דיווחו על הפעילות הקדחתנית הנערכת להבאת עוד קהלים נוספים וחדשים מעבר למעגל המקומי. ח"כ ליצמן הדגיש כי חשוב לעורר התלהבות בשטח ולהעיר את האדישות בקרב הפעילים ותושבי העיר – כי בנפשנו הדבר.

במהלך הישיבה סיפר ליצמן על כמה אנקדוטות מפעליו בתור סגן שר הבריאות לטובת כלל הציבור, על הפעילות להורדת תעריפי רפואת השיניים ועוד כאשר הישגים חשובים אלו יוכלו בעז"ה להמשיך ולהתחדש ביתר שאת רק בהצלחה גדולה במערכת הבחירות.

CAM00457

CAM00463

CAM00470

CAM00476

IMG_8821

IMG_8823

IMG_8824

IMG_8826

IMG_8829

IMG_8830

כינוס יהדות התורה אלעד-2

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו