בשל הנתק במו"מ עם ליברמן: נתניהו בוחן הקמת קואליציה של 61 ח"כים

בין צוותי המו"מ של הליכוד וישראל ביתנו מתקיימים כיום מגעים רשמיים בלבד, ובהם לא נרשמה אפילו התקדמות מועטה • מחר ייפגשו נתניהו וליברמן, לראשונה מזה שלושה שבועות, אולם ההערכה היא כי תיק החוץ לא יובטח ליו"ר ישראל ביתנו בשלב זה

שלושה שבועות מאז פתיחתו הרשמית של המו"מ הקואליציוני, והליכוד לא הצליח עדיין לחתום על הסכם עם אף אחת מהמפלגות. בפני נתניהו עומדים עוד שלושה שבועות בלבד (לאחר הארכה) כדי להרכיב ממשלה, או שלאחריהן ייאלץ להחזיר את המנדט לנשיא.

הבוקר דווח ב'ישראל היום' כי עקב הנתק המוחלט במגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, נערך נתניהו להקמת קואליציה צרה של 61 ח"כים בשלב הראשון.

על פי התכנית, הממשלה החדשה תורכב בתחילה מסיעות הליכוד (30), כולנו (10), הבית היהודי (8), ש"ס (7) ויהדות התורה (6). במקביל ינסה נתניהו לצרף גם את מפלגתו של ליברמן (6), אשר אף אם היא אינה נחוצה להשגת רוב בכנסת, היא דרושה לו לשם יציבות הקואליציה.

קרא עוד:
[postim]

אם אכן תוקם ממשלה כזו, יחזיק נתניהו אצלו את תיק החוץ, לצרכי המשך המשא והמתן מול המחנה הציוני, אותה ינסה לצרף כדי להקים ממשלת אחדות לאומית.

ממשלת ימין צרה תהווה סיוט יומיומי עבור ראש הממשלה, אשר ימצא את עצמו מול אופוזיציה לעומתית ולוחמנית במיוחד, במקביל להתגברות הלחצים הבינלאומיים לרמה חסרת תקדים, עקב תסכולה של הקהילה הבינלאומית מניצחונו המוחץ והמפתיע של הימין בבחירות.

תהיות במערכת הפוליטית לגבי כוונותיו של ליברמן

המשא והמתן הקואליציוני עם מפלגות כולנו, ש"ס ויהדות התורה מצוי בשלבים מתקדמים מאוד, וחתימה על הסכמים עשויה להתרחש כבר בשבוע הקרוב. במקביל, במו"מ עם הבית היהודי קיים משבר עמוק בין הצדדים, המלווה בחילופי האשמות ואיומים הדדיים. אולם המגעים עם ישראל ביתנו כמעט ואינם קיימים.

שר החוץ שהה בתקופה האחרונה ימים ארוכים בחו"ל, ואתמול דווח כי הוא נפגש עם נשיא קפריסין לפגישה שהוגדרה כ"פרטית". באופן כללי, קולו של ליברמן כמעט ואינו נשמע מאז הבחירות, מה שמעלה תהיות במערכת הפוליטית על כוונותיו הלוטות בערפל, לאור התרסקותו המוחצת בבחירות, בהן איבד את רוב מושביו בכנסת.

מחר צפויים נתניהו וליברמן להיפגש בפעם הראשונה מאז פגישתם הפורמלית לאחר הבחירות, אולם על פי ההערכות, לא צפויה פריצת דרך ונתניהו אינו מתכוון להבטיח לשר החוץ כי יישאר בתפקידו גם בממשלה הבאה, כפי שדורש.

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו