הסערה חזרה: סיכוי טוב לשלג בירושלים

האובך וזיהום האוויר שפקדו אותנו אתמול, פינו את מקומם לגשם שמתפשט מן הצפון אל המרכז • היום בערב יחדור אלינו אוויר קר, ובעקבות זאת יחל לרדת שלג בהרי הצפון והמרכז, ככל הנראה גם בירושלים ובצפת • המערכת הנוכחית תסתיים רק בתחילת השבוע הבא

הסערה חזרה: אתמול (ג') שרר בעיקר אובך והורגשו רוחות חזקות וסופות חול בדרום, אך בשעות הלילה גם הגשם הצטרף לחגיגה, והגשמים התפשטו בהדרגה מן הצפון אל המרכז, בליווי סופות רעמים יחידות.

קרא עוד:

[postim]

שיא המערכת החורפית עוד לפנינו, עם חדירתו של אוויר קר בכל שכבות האטמוספרה. היום (ד') יוסיף להיות חורפי וסוער, הגשמים יירדו מהצפון ועד לצפון הנגב ובדרום ישרור אובך. במהלך היום הטמפרטורות יירדו בהדרגה ובהרי הצפון יחל לרדת שלג שצפוי להיערם.

בשעות הערב המאוחרות ובעיקר בלילה שבין רביעי לחמישי יהיה קר מספיק גם בהרי המרכז, וייתכן שלג בפסגות השומרון ויהודה ואף בירושלים.

במהלך יום חמישי יוסיף הגשם לסירוגין מהצפון ועד הנגב, והשלג ימשיך לרדת בפסגות הגבוהות של הגליל והגולן. בשעות הלילה והבוקר של יום שישי קיים סיכוי מסוים לשלג בגבהים של 700 מטרים ומעלה – גם בצפת וירושלים.

ככל הנראה גם בשבת וביום ראשון יהיה חורפי וקר למדי, עם גשם לסירוגין. הגשם שיירד במערכת הנוכחית שהתחילה היום ותסתיים רק בתחילת השבוע הבא יגיע לממוצע השנתי ואף יותר, כבר בשלב זה של העונה ועוד לפני הגשמים הצפויים בחודשים מארס ואפריל.

ילד משחק בשלג (צילום ארכיון פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו