הסוף להתעמרות בנוסעים? באיחור של 7 שנים, מסלקת הרב־קו יוצאת לדרך

בעוד מספר ימים ייחנכו שבע עמדות שירות אוטומטיות, בהן אפשר יהיה לטעון ולשחזר בשירות עצמי כרטיסי רב-קו של כל החברות • המערכת החדשה תאחד כרטיסיות של מפעילים שונים, כך שלמשל, אותה הכרטיסייה תשמש לנסיעות עירוניות בירושלים, גוש דן וחיפה

גם אתם איבדתם כרטיס רב־קו וכדי לשחזר את הכרטיסיות שבו היה עליכם לנסוע לתחנות המרכזיות של תל אביב, ירושלים ונתניה, כדי לקבל מכל חברה בנפרד את ההחזר? לא עוד.

לאחר 7 שנים ארוכות בהם התשובה הלקונית של משרד התחבורה לכל בעיות הרב־קו היתה "בימים אלו מוקמת מסלקת התשלומים אשר תאפשר" וכו', המסלקה הראשית סוף סוף יוצאת לדרך, והיא תחל לפעול ולהעניק שירות לציבור כבר החודש, כך פורסם ב'דה-מרקר'.

המערכת החדשה תנהל את המידע של כל התשלומים באופן מרוכז עבור כל מפעילי התחבורה הציבורית בארץ, כולל רכבת ישראל. למעשה, המערכת כבר קיימת ופועלת, אולם בינתיים היא משמשת רק לצורך העברת הסובסידיות ממשרד התחבורה אל המפעילים.

בעוד מספר ימים ייחנכו שבע עמדות שירות אוטומטיות חדשות, בהן אפשר יהיה לטעון ולשחזר בשירות עצמי כרטיסי רב-קו של כל חברות התחבורה הציבורית. העמדה הראשונה תוקם בירושלים ולאחר מכן תתבצע פריסת עמדות נוספות ברחבי הארץ.

קרא עוד:
[postim]

כיום, השימוש ברב־קו כערך צבור או ככרטיסיה אחידה לכל חברות התחבורה הציבוריות אינו אפשרי, ובדומה לכרטיסי הנייר, הנוסע נאלץ להחזיק סוגי כרטיסים שונים על הרב־קו עבור חברות שונות, ונסיעות שונות. לאחר הקמת מרכז הסליקה, תיפתר בעיה זו, כך שלמשל, אותה הכרטיסייה תשמש לנסיעות בשלושת המטרופולינים הגדולים – ירושלים, גוש דן וחיפה.

בעתיד תתאפשר גם טעינת כרטיסי רב־קו ובירור יתרה ממוחשב באתרי חברות התח"צ ברשת, מה שיפחית את העומס על הנהגים, יקצר את זמני הנסיעה ואף ימנע תקלות ומבוכות לנוסעים – בעיקר ילדים – שאינם יכולים לדעת מראש האם בכרטיס הרב־קו שלהם נותרו נסיעות.

כרטיס הרב־קו: כרוניקה של תקלות ורשלנות פושעת

כרטיסי הרב קו נכנסו לשימוש בשנת 2008 במתכונת מצומצמת, ומאז הורחבה הטמעתם לשימוש בכל מערכת התחבורה הציבורית בארץ, כולל רכבת ישראל. הכרטיס ה'חכם' שהונפק בקול תרועה רמה והתפארות על הקדמה הטכנולוגית, התגלה כטיפש למדי, מתקלקל לעתים קרובות ומאריך את זמן הנסיעה בשל מכונות הקריאה האטיות וטעויות הנהגים.

גם הטמעת השימוש בו, עליה היה מופקד משרד התחבורה, נעשתה באופן חובבני ורשלני ביותר, תוך כדי זלזול מוחלט במיליוני המשתמשים בו המשתייכים ברובם למעמד הבינוני והנמוך. מערכת הסליקה עליה אנו מתבשרים כעת, היתה אמורה לקום עוד לפני המעבר מכרטיסי נייר לכרטיס הדיגיטלי ולחסוך את עגמת הנפש המרובה שנגרמה לכל משתמש בתחבורה הציבורית.

יש לקוות שהמשך הטיפול בתחבורה הציבורית יתאפיין ביעילות מצד משרד התחבורה, אשר לא נראה כי הנושא עומד בראש מעייניו. שר התחבורה ישראל כץ הנחשב במערכת הפוליטית כ'בולדוזר', התעניין בשש שנותיו במשרד בעיקר בסלילת כבישים ובניית מחלפים – דברים חשובים כשלעצמם – והזניח למדי את הטיפול בתחבורה הציבורית המשמשת מיליוני נוסעים מדי יום בכל רחבי הארץ.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלום,

אנחנו החודש מאי ורב קב רכבת לא מכיר שום מסלקה כזאת. איפה בדיוק נמצאות העמדות שמאפשרות שחזור כרטיס עם כל חברות התחבורה?

בכבוד רב

צרלי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו