דרעי מבהיר לנתניהו: "לא ניכנס לממשלה בלי הורדת המע"מ על מוצרי היסוד"

לאחר שנתניהו נסוג בו מהתמיכה החד-משמעית שהעניק למהלך קודם הבחירות, אומרים בש"ס כי החוק שיאפשר למשפחות לחסוך אלפי שקלים בשנה יקום ויהיה • דרישה נוספת של ש"ס: חקיקתו מחדש של 'חוק נהרי', אשר בוטל בקדנציה הקודמת לדרישת יש עתיד

"דרישת הבסיס של תנועת ש״ס לפני הבחירות היתה הנהגת מע״מ 0 על מוצרי יסוד. דרישתנו זו עומדת בעינה, וש״ס לא תכנס לאף ממשלה שלא תקבל דרישה זו", כך הודיעה היום מפלגת ש"ס באופן רשמי, לאחר שהתפרסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לקדם חלופות לרעיון ולהשאיר את המע"מ על מוצרי היסוד גבוה כמות שהוא.

הורדת המע"מ על מוצרי היסוד לאפס (או ליתר דיוק: ל-1%), היא הבטחת הבחירות המרכזית של ש"ס, אשר אף זכתה לתמיכתו של נתניהו קודם הבחירות. ראש הממשלה שהתנגד לחוק מע"מ אפס על דירות, שקידם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד עד לא מכבר, טען כי "הדבר הזה יאפשר למשפחות לחסוך אלפי שקלים. מדובר בהפחתה מידית של 15% במחירי המזון המפוקחים – וכל ההנחה הזאת תגיע לכל האזרחים. ככל שהמשפחה יותר חלשה, החיסכון משמעותי יותר".

קרא עוד:
[postim]

כעת חזר בו נתניהו מתמיכתו במהלך, בטענה שהסכמי הסחר עליהם חתומה ישראל יחייב את הממשלה להחיל מע"מ בשיעור דומה גם על מוצרים מיובאים. טענה זו כשלעצמה אינה ברורה, מפני שהכוונה המקורית לא הבדילה בין מוצרים מתוצרת מקומית למוצרי יבוא.

גם שר האוצר המיועד, יו"ר כולנו משה כחלון, מתנגד למהלך. כחלון סבור שהפחתת המע"מ באופן גורף תסייע בעיקר לשכבות המבוססות אשר צורכות יותר מוצרים, וממילא הפערים החברתיים יישארו ללא שינוי לטובה. בכולנו הציעו לנקוט בצעד חלופי של הגדלת קצבאות הקשישים וסיוע למשפחות נזקקות, במקביל להגדלת מס ההכנסה השלילי.

דרישה נוספת שמעלה ש"ס היא חקיקתו מחדש של 'חוק נהרי', המחייב את הרשויות המקומיות לתקצב את מוסדות הפטור החרדיים בשיעור של 75%. החוק בוטל בתקציב 2013 על ידי לפיד ושותפיו.

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו