ארדן זועם על נתניהו: "תיק החינוך חייב להישאר בידי הליכוד"

לדברי בכיר הליכוד, "החינוך הוא לא תיק דווקא למפלגה מגזרית, זה תיק שאחראי על כלל ילדי ישראל והאקדמיה כולה" • במקביל, המשבר עם ש"ס מעמיק, לאחר סירובו של דרעי להסתפק בתיק הכלכלה במקום תיק הפנים

אם לאחר הודעתו לפני פחות מיומיים היה של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כי הוא מוותר על תיק החוץ, היה נראה כי הפאזל המורכב של חלוקת תיקי הממשלה החדשה עומד בפני השלמה, העניינים מסתבכים שוב.

תשעה ימים בלבד נותרו לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להציג את ממשלתו החדשה, ובינתיים לא נחתם הסכם קואליציוני עם אף מפלגה. המשברים העיקריים כרגע הם עם ש"ס שאינה מוכנה להתפשר על קיצוץ סמכויותיו של תיק הפנים ועם בכירי הליכוד המזהירים את נתניהו כי "לא יכול להיות שאנחנו נקבל שאריות מחוממות, בזמן שהשותפות שלנו יזכו בכל התיקים הנחשקים".

קרא עוד:
[postim]

שר הפנים גלעד ארדן, שהגיע למקום הראשון בפריימריז בליכוד והיה נחשב כמועמד המוביל לשר החוץ או החינוך אם תיקים אלה יישארו בידי הליכוד, זועם ומתוסכל. כפי שהדברים נראים כעת, לא רק שהוא לא ישודרג – כפי שהיה אמור להיות לאור ההישג העצום של הליכוד בבחירות בנוסף לעזיבתם של מספר בכירים בליכוד את החיים הפוליטיים – אלא הוא אפילו לא ישמור על התיק המשמעותי שבידיו כרגע.

דרעי מעוניין במשרדי הכלכלה והרווחה יחד

ארדן תקף הבוקר בפומבי את כוונתו של נתניהו להעניק את תיק החינוך לבנט. "הליכוד מחויב לאחוז בתיק כל כך מרכזי, זאת דרך לצמצום פערים", טען ארדן. "זה לא תיק דווקא למפלגה מגזרית, זה תיק שאחראי על כלל ילדי ישראל והאקדמיה כולה".

ארדן סבור כי הליכוד צריך להתעקש על תיק החינוך, מכיוון שבאמצעותו המפלגה תוכל לעמוד בהתחייבויותיה למיליון מצביעיה ותומכיה, בחלקם הגדול תושבי הפריפריה.

במקביל, לאחר ההתקדמות עם כולנו, יהדות התורה והבית היהודי, יו"ר ש"ס אריה דרעי מאשים את נתניהו בהפרת הסיכומים עמו. ראש הממשלה הבטיח לדרעי את תיק הפנים, ולאחר מכן החליט לפצל אותו כדרישתו של משה כחלון ולהעביר את מנהל התכנון למשרד האוצר.

בליכוד מציעים כעת לדרעי את משרד הכלכלה שהתפנה, אולם בש"ס יסכימו לפשרה זו רק אם היא תלווה בפיצוי משמעותי כמו קבלת תיק הרווחה בנוסף לכלכלה, הדתות וסגן שר במשרד האוצר.

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו