15 סירות דיג שחרגו מהאזור המותר הוחזרו לרצועת עזה

החזרת הסירות הינה צעד נוסף שצה"ל מבצע כחלק מהצעדים האזרחיים שמובלים על-ידי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים בשגרה בהתאם להנחיות הדרג המדיני • מפקד בסיס אשדוד: "מקווה שהפעילות תביא לשיפור התיאום ותמנע חריגות עתידיות"

זרוע הים השיבה אמש (רביעי) לרצועת עזה 15 סירות דיג שחרגו מאזור הדיג המותר ברצועה ונתפסו בשנים האחרונות. העברת סירות הדיג בוצעה בתיאום של נציגי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים עם אגודת הדייגים ברצועה במתווה ימי ובוצעה לאור בחינה מעמיקה של הנושא על-ידי צה"ל כחלק מהצעדים הננקטים לסיוע לתושבי רצועת עזה.

החזרת הסירות הינה צעד נוסף מיני רבים שצה"ל מבצע כחלק מהצעדים האזרחיים שמובלים על-ידי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים בשגרה בהתאם להנחיות הדרג המדיני. "הסירות שהוחזרו ביצעו בשנים האחרונות חריגות דיג משמעותיות, חריגות שהאופי שלהן הוא כזה שהופך אותן לאיום על חוף ישראלי או על נכסים שחשובים לנו", אמר מפקד בסיס אשדוד, אל"ם עידו. "החלטנו להשיב את הסירות במסגרת שיחות ומפגש תיאום שבוצע עם ראשי אוגדת הדייגים בעזה, במאמץ למנוע את החיכוך עד כמה שאפשר".

קרא עוד:

[postim]

"אנחנו מבצעים את ההעברה דרך הים כדי להקל על תהליך השינוע היקר, על פי בקשת הדייגים", סיפר אל"ם עידו. "כולי תקווה שהפעילות הזאת תביא לשיפור התיאום עם אגודת הדייגים, ותמנע חריגות עתידיות שאיתן אנחנו מתמודדים יום-יום". לוחמי זרוע הים ימשיכו במשימות הביטחון בזירה הימית תוך כדי שמירה על אזור הדיג המוגדר – שישה מיילים ימיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו