הרצוג: "מראש לא היה סיכוי לממשלת אחדות; נוביל אופוזיציה תקיפה"

מישיבת הפתיחה החגיגית של סיעת המחנה הציוני בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת ה-20, נעדרה במופגן מס' 2 במפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ, הזועמת על המשך ההנהגה הדו ראשית, אותה היא הגדירה כ"אבסורד" וכ"חסרת כל תוקף דמוקרטי, מעשי או אידיאלוגי"

יו"ר המחנה הציוני ומי שצפוי להמשיך ולעמוד בראשות האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר היום בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני כי מלכתחילה "לא הייתה היתכנות לממשלת אחדות. הדיבורים והספינים ורעשי הרקע היו כקצף על פני המים".

הרצוג הוסיף כי "זאת תהיה ממשלת כישלון לאומית נוספת. המו"מ הקואליציוני הוכיח כמה לחיץ נתניהו כאשר שרידותו הפוליטית על כף המאזניים", והבטיח כי הוא ומפלגתו "נוביל אופוזיציה תקיפה וממוקדת. נפעל עם מפלגות אחרות ולא נשאיר אבן על אבן. נעמוד כחזית אחת מול ממשלה המאיימת לפרק ולפצוע את החברה הישראלית".

קרא עוד:
[postim]

היום נפתח כנס הקיץ של הכנסת, בו למעשה תתחדש העבודה הפרלמנטרית כסדרה, לאחר כחצי שנה של פגרת הבחירות והחגים, והסיעות החדשות בכנסת ה-20 מקיימות היום ישיבות פתיחה חגיגיות עם הצהרות לתקשורת.

יחימוביץ: "הנהגה דו-ראשית היתה צפרדע שהוכרחנו לבלוע כתשלום בעת הבחירות"

מה שתפס את תשומת הלב בישיבתה הראשונה של סיעת המחנה הציוני, היה היעדרותה המופגנת של מס' 2 במפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ. היו"ר לשעבר זועמת על המשך שיתופה של ח"כ ציפי לבני בהנהגת המפלגה, והודיעה כי "המשך הנהגה דו ראשית הרצוג-לבני הוא ניטרול מראש של הנהגת האופוזיציה ואין לה כל תוקף דמוקרטי, מעשי או אידיאולוגי".

יחימוביץ הבהירה כי הרקע למאבקה אינו אישי, "אני מכבדת את לבני ומצפה לשיתוף פעולה פורה אתה, אבל יש לי יו"ר אחד ושמו בוז'י הרצוג, אשר נבחר בבחירות דמוקרטיות". לדבריה, החיבור בין הרצוג ללבני – אותו גיבתה בכל כוחה – היה נכון ואין כל מניעה שיימשך, אך "הנהגה דו-ראשית היתה צפרדע שהוכרחנו לבלוע כתשלום בעת הבחירות. הפיכת הדבר לשגרה היא אבסורד מוחלט, היא שמה אותנו לצחוק ולא תאפשר תפקוד רציני של אופוזיציה לוחמת".

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד המצומקת הסית יו"ר המפלגה יאיר לפיד כהרגלו כלפי הציבור החרדי ושליחיו בכנסת, וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נסוג בו מכל עקרונותיו ו"מוכר את המדינה לחרדים", עפ"ל. לדבריו, לעומת ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה שאת עלותו הוא מעריך בכ-4.5 מיליארד שקלים, ההסכם הקואליציוני עם יש עתיד לפני שנתיים לא עלה שקל אחד…

(צילום: תומר נויברג – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו