קרבות בוץ באופוזיציה; צעדה במוסקבה • כל מה שהתרחש היום בארץ ובעולם

בְּמוֹצָאֵי יוֹם מְנוּחָה, הַמְצֵא לְעַמְּךָ רְוָחָה, שְׁלַח תִּשְׁבִּי לְנֶאֱנָחָה, וְנָס יָגוֹן וַאֲנָחָה; קְרָא יֶשַׁע לְעַם נְדָבָה, אֵל דָּגוּל מֵרְבָבָה, יְהִי שָׁבוּעַ הַבָּא, לִישׁוּעָה וְלִרְוָחָה • סיכום חדשות היום בקצרה – כל מה שקרה בתחום הפוליטי, המדיני, הביטחוני, בארץ ומחוצה לה
  • ברוסיה חוגגים 70 שנה לניצחון על הנאצים; מנהיגי המערב מחרימים את האירוע:

רוסיה ערכה היום את אחד המצעדים הצבאיים הגדולים בתולדותיה, לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית. במצעד השתתפו 16,000 חיילים, 200 כלי רכב משוריינים ו-140 כלי טיס, ולאחריו התקיים קונצרט חגיגי.

כ-30 מנהיגי מדינות כיבדו את המצעד בהשתתפותם, בהם נשיא סין ואף מזכ"ל האו"ם. מנהיגי ארה"ב, צרפת ובריטניה בחרו שלא להשתתף באירוע, בשל המתיחות עם מוסקבה כתוצאה ממעורבותה בקרבות באוקראינה.

 

  • לפיד נגד הרצוג ולהיפך:

הממשלה החדשה עדיין לא הושבעה, ובאופוזיציה (העתידית) כבר מתקוטטים. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תוקף את ראשי המחנה הציוני: "נראה שהם לא ממש נחושים להנהיג את האופוזיציה, אני לא מבין את השתיקה שלהם. לא שומעים את קולם בכל הקשור למה שמתרחש".

המחנה הציוני בתגובה: "מצחיק לראות את מי שחמאת ממשלת לפיד-נתניהו הכושלת עדיין מרוחה על ראשו, משחק כאופוזיציונר. מוטב שילמד מהרצוג שכשהוא אומר משהו, הוא מתכוון לזה, ויפסיק לסייע לממשלת הכישלון הלאומי שנתניהו מקים באמירות חסרות אחריות שמפלגות את האופוזיציה".

 

  • זאבה נשכה חמישה בני אדם בצפון:

בצפון רמת הגולן ננשכו חמישה בני אדם על ידי זאבה משוטטת. הננשכים נפגעו קל וטופלו בזריקות נגד כלבת. פקחי רשות הטבע והגנים מנהלים אחרי הזאבה חיפושים נרחבים, וחוששים כי היא נגועה בכלבת, בשל התנהגותה המוזרה.

 

  • ספרד: לפחות 3 נהרגו בהתרסקות מטוס צבאי:

מטוס תובלה צבאי התרסק הערב במהלך תרגיל ליד העיר סביליה שבספרד. לפחות 3 נהרגו ו-2 נפצעו קשה. נסיבות ההתרסקות עדיין לא ברורות.

 

  • בית חנניה: התושבים נדהמו לגלות תנין מטייל בשבילי המושב

תנין יאור באורך של שני מטרים וחצי התגלה הבוקר כשהוא מטייל להנאתו בשבילי מושב בית חנניה, סמוך לזכרון יעקב. התנין הוצא ככל הנראה במזיד מחווה סמוכה, אך הנסיבות עדיין לא ברורות. המשטרה גידרה את המקום והזעיקה מומחה לתנינים כדי שיחזיר אותו לחווה.

 

  • משפט מובארק: 3 שנות מאסר נגזרו על הנשיא המצרי המודח

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, שאך לאחרונה זוכה מהאישומים החמורים נגדו בגין הרג מפגינים, נדון היום בידי בית משפט בקהיר – יחד עם שני בניו, גמאל ועלאא – לשלוש שנות מאסר בפועל, בעוון שימוש בכספי ציבור לצרכים משפחתיים.

 

  • פיץ' הותירה את דירוג האשראי של ישראל ברמה A

חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' הודיעה כי היא מותירה את דירוג האשראי של ישראל ברמה A, עם תחזית יציבה, בגלל הגירעון הנמוך שנרשם בשנה שעברה ביחס לתכנון המקורי, אולם מזהירה מסיכונים גיאו-פוליטיים העלולים להשפיע על הדירוג בעתיד הנראה לעין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו