הותר לפרסום: המחבל שדקר שני בחורים בליל שבועות – ערבי נוצרי • תיעוד

מפקד משטרת מחוז ירושלים, ניצב צ'יקו אדרי, אומר כי "המקצועיות של שוטרי 'מב"ט 2000' הובילה לזיהוי ולמעצר מידי של החשוד בפיגוע, דבר שסייע רבות לחקירה המקצועית והנחושה של חוקרי ימ"ר ירושלים"

היום הותרו לפרסום פרטי חקירת פיגוע דקירת שני הבחורים בעיר העתיקה בירושלים בליל חג השבועות, על ידי ערבי תושב העיר העתיקה, כפי שפוענחו ע"י ימ"ר ירושלים והשב"כ.

בליל שבועות, בשעה 02:30 לפנות בוקר נצמד צעיר ערבי לקבוצת בחורים שהלכה ברחוב הבד לכיוון הכותל, לתפילת תיקון ליל שבועות, שלף מכיסו סכין, דקר שניים מהם ונמלט מהמקום.

כוחות של מרחב דוד ולוחמי מג"ב שהוזעקו למקום פתחו מיד בסריקות, במקביל לסריקת המצלמות שבוצעו ע"י שוטרי יחידת 'מבט 2000'. מפקד המשמרת ביחידת 'מבט 2000' זיהה בסרטונים את החשוד, דיווח והכווין את הכוחות עד מעצרו של החשוד.

בפיגוע הדקירה נפגעו שני בחורים תושבי ירושלים בגילאי 16 ו-17, באורח בינוני וקל.

חקירת האירוע התנהלה במפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים בשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי.

קרא עוד:
[postim]

החשוד, ג'ון ק'אק'יש, רווק בן 20, ערבי-נוצרי ותושב העיר העתיקה, שהחל לאחרונה לעבוד במאפיה. בחקירתו הודה כי ביצע את הפיגוע מתוך רצון לפגוע ביהודים.

מהחקירה עולה כי החשוד נצפה במצלמות 'מבט 2000' כשהוא מתהלך ברחוב הבד הלוך ושוב במשך כמה דקות, משהבחין בקבוצת הבחורים ההולכים לכיוון הכותל , נצמד אליהם, שלף את הסכין מכיסו , דקר שניים מהם ונמלט.

תוך כדי מנוסתו זרק באחת הסמטאות את מעילו והסכין, אותה רכש יום קודם לכן באחד הדוכנים בשער שכם, וניסה לטשטש ראיות במטרה למנוע את מעצרו. לטענתו ידע כי באזור יש מצלמות ולכן החליף בגדים והתגלח כדי להקשות על השוטרים לאתרו.

כמו כן, נמצאו פרסומים שלו ברשתות החברתיות, המעודדים עליית ערבים לירושלים, לשחרור הגדה וקריאה להתאחד כדי לשחרר את פלסטין וירושלים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את מקצועיות השוטרים והחוקרים שהביאו למעצר ופענוח המהירים של פיגוע הדקירה. "המקצועיות של שוטרי מב"ט 2000 הובילה לזיהוי ולמעצר מידי של החשוד בפיגוע, דבר שסייע רבות לחקירה המקצועית והנחושה של חוקרי ימ"ר ירושלים", אמר ניצב אדרי.

מעצרו של החשוד הוארך ע"י בית משפט השלום בירושלים עד לתאריך 8.6.15, עם הצהרת תובע.

(צילום ארכיון: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו