היועמ"ש יורה להעמיד לדין את השר לשעבר בנימין בן-אליעזר

על פי החשד, דרש וקיבל בן-אליעזר סכומי כסף בעד פעולות הקשורות בתפקידיו מאנשי עסקים שונים, ובכספים אלה רכש בין היתר נכסי נדל"ן • הוא נחשד בחמש פרשיות שעניינן עבירות שוחד, איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה לבאי כוחו של השר וחבר הכנסת לשעבר, בנימין (פואד) בן אליעזר, כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שוקל להעמיד אותו לדין, בכפוף לשימוע, בחמש פרשיות שעניינן עבירות שוחד, איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס.

בפרקליטות אומרים כי החלטה זו התקבלה על יסוד המלצת פרקליט המדינה, שי ניצן, והמלצת פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), גב' ליאת בן ארי שווקי.

כתבי האישום מתייחסים לשנים 2007-2014, בהם כיהן בן אליעזר כחבר כנסת, ובחלק מן התקופה כשר בממשלות ישראל. על פי החשד, דרש וקיבל בן-אליעזר סכומי כסף בעד פעולות הקשורות בתפקידיו מאנשי עסקים שונים, ובכספים אלה רכש בין היתר נכסי נדל"ן. על פי החשד, בן אליעזר המיר ללא דיווח ותוך נקיטת פעולות הסוואה והסתרה, מט"ח בשווי מאות אלפי דולרים, אותו החזיק במזומן בכספות בביתו ובבנק.

קרא עוד:
[postim]

כמו כן, נחשד בן אליעזר כי מסר הצהרות הון כוזבות ליו"ר הכנסת, בכך שלא כלל דיווחים בדבר הון ונכסים שצבר, וכי לא הגיש דוחות לרשות המסים והעלים ממנה הכנסות חייבות במס הנובעות מניצול מעמדו כעובד ציבור בכיר.

בנימין בן אליעזר: לשעבר שר הביטחון, יו"ר העבודה ויו"ר האופוזיציה

בנימין (פואד) בן-אליעזר, בן 79, היה מן הפוליטיקאים הבכירים בישראל במשך שנים ארוכות. הוא נבחר לראשונה לכנסת ה-11 ב-1984 מטעם 'יחד' של עזר ויצמן, ומאז שימש ברציפות כח"כ עד חודשים ספורים לפני תום כהונתה של הכנסת ה-19. ב-1992 התמנה לראשונה כשר בממשלת ישראל, עם ניצחונו של יצחק רבין בבחירות ועליית המערך לשלטון.

הקריירה הפוליטית של בן-אליעזר הגיעה לשיאה עם מינויו לשר הביטחון בממשלת שרון הראשונה ב-2001, ומספר חודשים לאחר מכן נבחר בפריימריז ליו"ר מפלגת העבודה. בתפקידו כשר הביטחון ניהל בין השאר את מבצע 'חומת מגן' ב-2002, ובסוף אותה שנה הוציא את מפלגתו מהקואליציה והפך ליו"ר האופוזיציה.

בשנים האחרונות סובל בן-אליעזר מבריאות לקויה, ואף היה מספר פעמים בסכנת חיים. בתחילת כהונתה של הכנסת ה-19 מונה ליו"ר הזמני של הכנסת, כמי שנשא בתואר 'ותיק חברי הכנסת' באותה העת. לפני כשנה הגיש את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה העשירי, אולם בשל החקירה הפלילית שנפתחה נגדו ארבעה ימים בלבד לפני הבחירות לנשיאות, הסיר את מועמדותו, והודיע על התפטרותו מהכנסת.

(צילום: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו