גורם ביטחוני: הסלפים מצפים שישראל תכה בחמאס ותבצע עבורם את העבודה

מבחינת פעילי הארגון מדובר בפתרון הנוח ביותר – מצד אחד הם 'משחררים קיטור', ומן הצד השני אויבם חמאס הוא זה שסופג את התגובה הישראלית (הרפה, יש לומר) • המצב הבעייתי גורם להיעדר כתובת מדויקת לתגובה הישראלית, ולהמשך אי הוודאות הביטחונית בדרום הארץ

"מטרת השיגורים האחרונים מרצועת עזה היא להצית אש בין חמאס לישראל" – כך אומר הבוקר (א') גורם ביטחוני בכיר ל'וואלה', בעקבות ירי הרקטות לעבר שטח ישראל במהלך השבועיים האחרונים.

לדבריו, הארגון הקיצוני 'חטיבת השיח' עומר חדיד', מצפה ש"ישראל תתקוף את חמאס ותעשה בשבילו את העבודה" ותכה בחמאס בתגובה לירי המבוצע מהשטח שבשליטתו.

מבחינת פעילי הארגון מדובר בפתרון הנוח ביותר למלכוד בו הם נמצאים – מצד אחד הם 'משחררים קיטור' ומצטיירים כגיבורים, ומן הצד השני אויבם המושבע חמאס הוא זה שסופג את התגובה הישראלית (הרפה, יש לומר).

"המצב הוא די מסובך", מסביר הגורם הביטחוני – "מצד אחד אנחנו רוצים את ארגון חמאס מוחלש ולא מתעצם, אולם מצד שני, אנחנו רוצים אותו מספיק חזק כדי לסכל אירועי טרור כמו שיגור רקטות לעבר ישראל".

קרא עוד:
[postim]

המצב הבעייתי גורם גם להיעדר כתובת מדויקת לתגובה הישראלית, ולהמשך אי הוודאות הביטחונית בדרום הארץ. לאותם פעילים קיצוניים אין כרגע כל סיבה ממשית שלא לירות שוב לעבר ישראל. למעשה, יתכן שהמתקפה הישראלית על תשתיות החמאס מהווה רק תמריץ עבור הסלפים להמשיך את הירי.

.כוחות הביטחון של חמאס ברצועת עזה (צילום: עבד-רחים כתיב - פלאש 90)

הגורם הביטחוני הוסיף עוד, כי "רצועת עזה מנותקת אולי גאוגרפית משאר האירועים במזרח התיכון, אך לא מנותקת אידיאולוגית", מה שמסביר ביתר בהירות את עלייתם של הארגונים הסוניים הקיצוניים המזהים עצמם עם ארגון הטרור דאע"ש, אשר הקים לו ממלכה של ממש בשטחים הנרחבים שכבש בעיראק ובסוריה.

"רעיון 'המדינה האסלאמית' שאותו מוביל דאע"ש הולך וצובר תאוצה ברצועת עזה, בהשפעת האירועים בסיני. ההתרחשויות ברצועת עזה הן תוצאה של מה שקורה בסיני ולחוסר האפקטיביות בלחימה של הצבא המצרי נגד שלוחת דאע"ש שם, שבעבר נקראה 'אנצאר בית-אל מקדס'", מסביר הבכיר.

העילה למתקפת הרקטות הנוכחית על ישראל, היא הריגתו של פעיל ג'יהאד בשם יוניס חונר – 'אבו ח'טאב אל-מקדסי', בידי כוחות הביטחון של חמאס, ומעצרם של פעילים נוספים בארגון 'גדודי השיח' עומר חדיד', אשר לטענת חמאס עמדו לבצע מתקפות כנגד הממשל ברצועה.

CGnFWb_UcAAiphbהודעת נטילת האחריות על ידי ארגון 'גדודי השיח' עומר חדיד'

את מתקפת הרקטות מכנים בארגון הסלפי כ'מתקפת השיח' ח'אלד באנאת – אבו עבדאללה המהגר', על שמו של פעיל 'ג'נד אנצאר אללה' (צבא תומכי האל), קבוצה סלפית-ג'יהאדית שנוסדה ברצועת עזה ב-2008 בידי השיח' עבד אל-לטיף מוסא, כך מדווח אריאל קוך, חוקר ג'יהאד מאוניברסיטת בר-אילן.

באנאת היה ידי ימינו של מוסא, אשר הכריז על עזה כ'אמירות אסלאמית' וקרא תיגר על שלטון חמאס ברצועה. בתגובה להכרזה הסתערו כוחות חמאס על מסגד 'אבן תימיה' שברפיח, שם התבצרו מוסא, באנאת וחבריהם – והרגו אותם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס,ד הכל תירוצים .
מחובתה של הממשלה לדאוג לאזרחיה ובכלל זה שיהיה שקט לתושבי הדרום , בינתיים מפי השמועה אירגון חמס כבר מכין את המיתקפה הבאה על שוניאהם של ישראל.
אם הממשלה לא מסוגלת לזה ולא מספקת זאת , אז…..שיניחו את המפתחות על השולחן . ה' יעזור .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו