ריבלין במסר לארה"ב: "נולדתי בירושלים ואני ישראלי"

נשיא המדינה נפגש היום עם הרמטכ"ל האמריקני, גנרל מרטין דמפסי, ואמר לו כי "אני בן למשפחה ירושלמית, דור שביעי בעיר. על אף שנולדתי שבע שנים לפני הכרזת העצמאות, אני ישראלי" • דמפסי לריבלין: "אין צורך להודות לי על שיתוף הפעולה, זוהי ידידות שאנו גאים לקחת בה חלק"

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הבוקר עם ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, המבקר בישראל, והתייחס במורת רוח לפסיקתו מלפני יומיים של בית המשפט העליון בוושינגטון, המסרבת להגדיר את ילידי העיר ירושלים כ'ילידי ישראל'.

בפתח דבריו אמר הנשיא לגנרל דמפסי: "אני בן למשפחה ירושלמית, דור שביעי בעיר. על אף שנולדתי שבע שנים לפני הכרזת העצמאות, אני ישראלי".

כזכור, ביום שני השבוע באה אל סיומה הסאגה המשפטית ארוכת השנים אותה ניהל ארי זיפוטובסקי, אזרח ארה"ב, למען רישומו של בנו מנחם – כיום בן 12, כ'יליד ישראל' במקום 'יליד ירושלים'.

קרא עוד:
[postim]

בית המשפט העליון של ארה"ב פסק כי החוק שאושר בקונגרס לפיו ילידי ירושלים יוכרו כילידי ישראל נוגד את עקרונות החוקה, משום שדבר אינו מצוי בסמכותה ושל הרשות המחוקקת אלא של הרשות המבצעת, המסרבת מטעמים פוליטיים להגדיר את ירושלים כישראל בטרם יושג הסדר מדיני אשר יקבע את גורל העיר.

"הידידות שלך תיזכר בישראל היטב בשנים הבאות"

בהמשך הפגישה, בירך הנשיא ריבלין את הגנרל דמפסי המבקר זו הפעם השישית בישראל ואמר: "אנו רואים בך אחד מחברינו הטובים ביותר, מצדיעים לך ומודים לך, הידידות שלך תיזכר בישראל היטב בשנים הבאות".

ריבלין התייחס גם לאתגרים הביטחוניים העומדים על סדר יומה על ישראל – לנושא האיראני ולמלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה: "בשנים האחרונות למדנו על בשרנו שלא כל מי שהוא האויב של אויבך הוא חבר. עבורנו זהו איום קיומי ממשי ולא שיחה תיאורטית. איום קיומי על כל אזרחי ישראל ללא הבדל דת וגזע".

הגנרל דמפסי הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה וסיפר כי הוא שמח לשוב לירושלים ולבקר בישראל בפעם השישית. הרמטכ"ל האמריקני השיב עוד כי "בדבריך ציינת את הסיבות בגללן אני שב לכאן. חשוב לנו להבין היטב את האיומים ומה אנחנו יכולים לעשות יחד כדי לעמוד מולם. אנו עובדים יחד באופן שוטף ומוצלח. אנו מחויבים עמוקות למערכת היחסים בין ישראל לארה"ב. אין צורך להודות לי על כך, זוהי ידידות שאנו גאים לקחת בה חלק"

זהו ביקורו השישי של הגנרל דמפסי בישראל לקראת סיום תפקידו בספטמבר הקרוב ובמהלכו נפגש עם צמרת ההנהגה המדינית והביטחונית במדינה ואף הוענק לו אות הערכה מטעם הרמטכ״ל, רב-אלוף גדי איזנקוט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו