בעקבות מעשי ההרס והוונדליזם: שר הבינוי גלנט וח"כ בן צור סיירו בהר הזיתים

הסיור התקיים בעקבות ההצעה לסדר שהגיש ח"כ יואב בן צור הגיש לנוכח המשך חילול וניתוץ המצבות בהר הזיתים • השר יואב גלנט הממונה על אבטחת ההר וח"כ בן צור סיירו בין השאר בעיקר בחלקה האפגנית הסמוכה לבתי התושבים אשר בה מתחולל עיקר ההרס • בני משפחות הנפטרים: "אפילו במדינה מוסלמית יודעים לשמור על קברי היהודים טוב יותר"

לדבר הזה לא ציפו חברי הסיור בהר הזיתים. בחלקה האפגנית של ההר הם פגשו באדם מבוגר, תושב חולון, שזעק ומירר בבכי: "זה כבר פעם שניה שאני מממן מכיסי את שיפוץ קבר אבי המנוח, שנופץ וחולל על ידי חוליגנים ערביים, והנה כעת אני מוזעק שוב למקום כדי לגלות שניפצו שוב את המציבה שלו. עד מתי אעבור את הסבל והביזיון הזה?".

העדות האותנטית הזו מהשטח, הסעירה את שר הבינוי יואב גלנט, הממונה על האבטחה בהר הזיתים ואת ח"כ הרב יואב בן צור מש"ס, יוזם ההצעה לסדר, נוכח החרפה המתמשכת המשתוללת בהר. כזכור, רק לאחרונה בוצע גל ונדליזם גדול בהר הזיתים מצד צעירים ערביים תושבי המקום, שכלל ניתוץ ושריפת מציבות. את עיקר ההרס סופגת החלקה האפגנית הגובלת עם בתי התושבים המקומיים.

קרא עוד:
[postim]

"הר הזיתים, אחד מסמליה של העיר ירושלים והמדינה בכלל, בית העלמין בו קבורים גדולי עולם ולצדם גם מראשי המדינה, מצוי זה שנים בעין הסערה. כל כך הרבה התחייבויות שבע, ועדיין רק בשבוע שעבר שוב חוללו קברים במקום. אבקש להעלות נושא זה כהצעה לסדר יומה של הכנסת", נכתב בהצעה לסדר.

IMG_4397

ח"כ בן צור ציין לשבח את השר גלנט, שעוד טרם השיב להצעה לסדר, מיהר לקיים סיור מקיף בהר הזיתים כדי לעמוד מקרוב על התופעה. ואכן, במהלך הסיור שהתקיים היום בבוקר שכלל גם בכירים ממשרד הבינוי, נחשפו האישים להרס החוזר ונשנה של קברים ומצבות, דבר המהווה בזיון גדול לנפטרים ולעם היהודי כולו.

חלם: למאבטחים הפרטיים אין סמכות לעכב או לעצור מנתצים

בני המשפחות של הנפטרים שקבריהם חוללו' אמרו כי "אפילו באפגניסטן המוסלמית ישנו שומר מוסלמי המופקד על שמירת בית הקברות היהודי, ומי יכול להאמין שדווקא במדינת היהודים מתחולל מצב מחפיר שכזה".

IMG_4396 (1)

יצוין, כי בהחלטת הממשלה הקודמת, הוקצו 4 מיליון ₪ בשנה לאבטחת ההר, וכן הוקמה במקום נקודת משטרה. ח"כ בן צור מציין, כי "אחת הבעיות במקום היא שלמאבטחים הפרטיים אין סמכות לעכב או לעצור מנתצים, וכך יוצא, שלמרות שהם רואים את ההרס במצלמות וחשים למקום, ידיהם כבולות. כמו כן, פעמים רבות המתפרעים שורפים תחילה את מצלמות האבטחה ולאחר מכן מבצעים את ההרס".

בעקבות הסיור, הודיע שר הבינוי לאנשי משרדו כי הוא מבקש דו"ח יומי על המצב בהר הזיתים, וכי הוא ילמד היטב את הנושא כדי להביא להידוק האבטחה והאכיפה על ההר, כדי שמעשים כגון אלו ייפסקו כליל.

IMG_4393 (1) - Copy

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו