גבול ירדן: מוצב צבאי פונה חלקית בשל השתוללות שריפה

לוחמי האש של יו"ש פועלים כעת בשריפת קוצים גדולה בבקעת הירדן דרומית לארגמן על כביש 90 המסכנת מוצב צבאי • השריפה פרצה ביום שישי ולחכה שדה מוקשים בעודה מסכנת את היישוב הסמוך

לוחמי האש של יו"ש פועלים כעת בשריפת קוצים גדולה דרומית לארגמן על כביש 90 המסכנת מוצב צבאי. ככל הנראה מדובר בהתחדשות השריפה מסוף השבוע בחסות הרוחות החזקות.

האש המתפרשת על פני רצועה של קילומטר, מתפשטת לעבר מוצב צבאי וגדר המערכת ובחלקה אף חצתה לצד הירדני. ארבעה צוותי כיבוי נערכים להגנה על המוצב, בסיוע שני שופלים המבצעים הרחבה של פס הגנה סביב המוצב. במקביל החל פינוי חלקי של המוצב והצבא הורה על פינוי שדות חקלאיים סמוכים.

שריפת הקוצים הגדולה פרצה ביום שישי בצהריים ונעה בתוך שדה מוקשים סמוך לישוב ארגמן שבבקעת הירדן. שישה צוותים פעלו במקום בסיוע של ארבעה מטוסי כיבוי. לוחמי האש נערכו להגן על מטעי הישוב ובעזרת ציוד מכני הנדסי כבד, יצרו פסי הפרדה ועצירה כדי לבלום את התקדמות האש לעבר מטעי הישוב.

עם רדת ערב, הרוחות הביאו להתחדשות השריפה שהשתוללה על פני רצועה של למעלה משני קילומטר. צוותי כיבוי נוספים וכוחות מתנדבים הוזעקו לסייע בעוד שמטוסי הכיבוי סיימו את פעולתם. בשריפה הושגה שליטה רק בשעה אחת לאחר חצות ביום שלמחרת, אך עתה מתברר כי ככל הנראה נותרו חלקים בהם עדיין בוערת הצמחייה והאש מתחדשת במלוא עוזה.

צילום: דוברות כו"ה מחוז יו"ש
שריפת קוצים ליד ישוב ארגמן בבקעה. צילום דוברות מחוז יוש 1

שריפת קוצים ליד ישוב ארגמן בבקעה. צילום דוברות מחוז יוש 12

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו