חכמה בדיעבד: אולם האירועים ביבנה בו אירע האסון פעל ללא רישיון

שופטת שהרשיעה את בעלי האולם לפני מספר שנים בגין ניהול עסק ללא רישיון, הזהירה אותם כי "אל לנאשמים לפרש התחשבות כאוזלת יד, פן תטפח המציאות על פניהם בעתיד" • הותר לפרסום שמה של ההרוגה באסון: אביבה חיון, בת 54 ממושב עזר

אולם האירועים 'עדיה' ביבנה, בו נהרגה אתמול אישה ו-17 נפצעו בעת שמערכת התאורה קרסה מהתקרה על ראשי החוגגים בשמחת החתונה, פועל כבר כשנה תמימה ללא רישיון לניהול עסק, כך מתברר היום מחקירה ראשונית של האסון.

במשך מספר שנים מנהלת עיריית יבנה הליכים משפטיים כנגד בעלי האולם, בשל פעילותו ללא רישיון. לפני יותר מארבע שנים הוציא בית המשפט ברחובות צו סגירה לאולם, ולאחר שהוא לא קוים הוגש כתב אישום כנגד הבעלים. חודשים ספורים לאחר מכן הצליחו הבעלים לקבל רישיון זמני, שתוקפו פקע ביוני 2014 ומאז לא חודש.

"כתב האישום הוגש משהתגלה כי העסק ממשיך להתנהל ללא רישיון עסק כדין ותוך כדי הפרת הצו השיפוטי. במסגרת ההליך, נצטוו הנאשמים על ידי בית המשפט לחתום על כתבי התחייבות על סך 10,000 שקלים כל אחד שלא לעבור את אותה עבירה", כתבה השופטת בפסק הדין שניתן בשנת 2013 במסגרת הסדר טיעון, בו הושת קנס כספי על הבעלים.

קרא עוד:
[postim]

"בימים האחרונים, הונפק סוף סוף רישיון עסק כדין, שנים לא מעטות לאחר גילוי העבירה מלכתחילה, ואף יותר משנתיים לאחר מועד כניסת צו הסגירה לתוקף", הבהירה השופטת, והזהירה כי "גם אם לא אמצה עם הנאשמים את הדין עד תום, אל לנאשמים לפרש התחשבות כאוזלת יד, פן תטפח המציאות על פניהם בעתיד".

מומחה תאורה: "לא ברור לי איך זה שכבלי הבטיחות לא פעלו"

הסיבה לקריסת הנברשת עדיין אינה ברורה. מומחה תאורה הסביר כי "גוף התאורה שקרס באולם השמחות ביבנה נחשב לאטרקציה שבעלי אולמות שמחה רבים ברחבי הארץ מבקשים להתקין בימים אלה. מדובר בגוף תאורה עשוי מקונסטרוקציה מתכתית שעליה מותקנים פנסי לד. המערכת מופעלת על ידי מנוע חשמלי הגורר כבלים למעלה ולמטה".

צילום סוכנות הידיעות חדשות 24צילום: סוכנות הידיעות חדשות 24

לדברי המומחה, "לגוף התאורה צריך להיות מערכת כבלי בטיחות שאמורים לתת גיבוי לכבלים המחוברים למנוע. ברגע שהכבלים שמעלים ומורידים את גשר התאורה קורסים, כפי שקרה, אמורים כבלי הבטיחות לעצור את הנפילה לאחר כמטר. לא ברור לי איך זה שכבלי הבטיחות לא פעלו".

המשטרה חקרה את שני בעלי האולם ואת מנהל האירוע, והיום תזמן לחקירה את המהנדס שפיקח על התקנת מערכת התאורה ועל המתקין שביצע את העבודה בפועל, בחשד לרשלנות תכנונית או ביצועית.

בתוך כך, היום בצהריים הותר לפרסום שמה של ההרוגה באסון: אביבה חיון, בת 54 ממושב עזר. הותירה אחריה את בעלה ושלושה ילדים בוגרים, ותובא למנוחות הערב בשעה 5 בבית העלמין במושב אמונים.

(צילום התמונה הראשית: דוברות מד"א)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו