הטיל שיעצור את הפצצה האיראנית: קורס חדש למפעילי "שרביט קסמים"

מערכת ההגנה הרב-שכבתית של ישראל מפני טילים מורקטות קורמת שכבה נוספת בטווח הבינוני והארך עם הגברת קצב ההכנות לקראת הפיכת מערכת 'שרביט קסמים' למבצעית

מינהלת "חומה" במפא"ת פתחה השבוע קורס הכשרה ראשון להפעלת מערכת היירוט "שרביט קסמים", שתוכרז בקרוב מבצעית. הקורס, שנערך בשיתוף עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) והקבלן הראשי של הפרויקט, חברת רפאל, מתקיים במרכז הפיתוח והייצור של מערכת היירוט.
הקורס יימשך כחצי שנה, ובמהלכו ילמדו לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר להפעיל את מערכת היירוט על כל מרכיביה. מטרת ההכשרה לקדם את קליטת המערכת בחיל האוויר, מיד לאחר הניסוי המסכם והכרזתה כמבצעית בחודשים הקרובים.

"החזון ששורטט לפני כעשור הופך היום למציאות", אמר ראש מינהלת "חומה" יאיר רמתי בטקס פתיחת הקורס. "אנו מפקידים בידי לוחמי ההגנה האווירית את מיטב הטכנולוגיה. אין עוד מערכת כזאת בעולם. ביחד עם חיל האוויר והתעשיות הביטחוניות נעניק לאזרחי ישראל את ההגנה הדרושה".

ראש פרויקט "שרביט קסמים" ברפאל, שלמה ש': "פתיחת קורס ההכשרה ללוחמים היא ביטוי לשיתוף הפעולה ההדוק עם משרד הביטחון, מערך ההגנה האווירית וה-MDA האמריקני, ומהווה אבן דרך משמעותית נוספת בדרך להפיכת המערכת למבצעית".

כבר לפני שנה החל גיבוש הצוות לגרעין ההקמה הראשוני של מפעילי המערכת, אך כעבור מספר חודשים הטיל שר הביטחון בוגי יעלון ספק בכך שתוכנס לשירות ב-2015 בשל קשיים תקציביים.‏

בעקבות הצלחת סדרת ניסויים מוצלחים ב"שרביט קסמים" שביצעו מנהלת חומה והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (ה-MDA), לפני כשלושה חודשים, הכריזה מנהלת "חומה" במשרד הביטחון על השרביט קסמים כמבצעית. שר הביטחון משה יעלון בירך על הצלחת הניסויים והבטיח: "המערכת תהיה מבצעית כבר בשנה הבאה והיא תצטרף ל'חץ 2' שהיא כבר מבצעית ול'חץ 3' שנמצאת בפיתוח, כדי להתמודד עם אתגרי העתיד".

קרא עוד:
[postim]

מערכת "שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש על איומים מדויקים), וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ". הפיכתה למבצעית מעבה את מערך ההגנה מפני איומי הטילים והרקטות ומשפרת את היכולת המבצעית של מדינת ישראל להתמודד עם האיומים הצפויים בזירה.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" היא חברת רפאל, שפועלת בשיתוף עם חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"מ ה-MMR פותח ע"י אלתא – חטיבה וחברה-בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפותחת על ידי אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו