בכיר בצה"ל חושף: "חמאס סייע למתקפה של דאע"ש בסיני"

בפיגועים שהתחוללו אתמול במצרים העניק חמאס סיוע בנשק ובלוגיסטיקה לארגון הטרור 'ווילאיאת סיני' המסונף לדאע"ש, כך סיפר היום מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לרשת 'אל ג'זירה' • "אני משוכנע בדברים שלי ויש לי הוכחות"

"בידי ישראל ידיעות ברורות על כך שחמאס תומך בארגון 'ווילאיאת סיני' (מחוז סיני), השייך לדאעש", כך אמר היום מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, בראיון ל'אל ג'זירה'. מרדכי, הדובר ערבית שוטפת ושימש בעבר הקרוב כדובר צה"ל, הוסיף כי בפיגועים שהתחוללו אתמול במצרים העניק חמאס סיוע בנשק ובלוגיסטיקה לארגון הטרור המסונף לדאע"ש.

חשיפת הקשר בין חמאס לדאע"ש בעת הזו היא בעלת השלכות רבות, משום שמתן הפרסום לדבר יאלץ את ההנהגה בקהיר לנקוט בצעדי ענישה גם נגד ארגון חמאס, מה שעלול להשפיע לרעה על המצב בעזה ולגרום להידרדרות ביטחונית נוספת באזור הדרום.

קרא עוד:
[postim]

אלוף מרדכי הסביר כי "התיאום הוא בין חמאס לקבוצה התומכת בדאע"ש – לזרוע הצבאית של החמאס יש קשר עם דאע"ש. קשר בתחום הארגון והתחמושת. אני משוכנע בדברים שלי ויש לי הוכחות".

לדבריו, "יש לישראל דוגמאות למפקדים בחמאס שהשתתפו באופן פעיל בסיוע זה – ואאל פראג', מפקד גדוד בזרוע הצבאית של החמאס, הבריח פצועים מסיני לרצועת עזה; עבדאללה קיטשי הוא מאמן בכיר בזרוע הצבאית של החמאס והוא אימן פעילים של ארגון ווילאיאת סיני".

מתאם הפעולות בשטחים התייחס גם לתיאום הביטחוני בין ישראל למצרים, ואמר כי "התיאום הוא רק על פי הסכם השלום. מצרים היא מדינה עצמאית וחזקה (ואינה זקוקה לסיוע מישראל. י"פ). התיאום הוא רק מה שצריך על פי הסכם השלום". האלוף מרדכי הביע את תנחומיו ואמר כי הוא "משתתף בצער העם המצרי על הפיגועים הקשים".

יעלון: "התרגלנו כמדינה להתמודד עם מדינות ערב וזה הפך לכמעט לא רלוונטי"

גם שר הביטחון משה יעלון התייחס הערב לאירועים הדרמטיים בצפון סיני, שהתרחשו במרחק של עשרות קילומטרים בודדים מהגבול הישראלי. בערב הנצחה וחלוקת מלגות לזכרו של קצין המודיעין של סיירת מטכ"ל, שנפטר ממחלה קשה, אמר יעלון כי "הטרור משתנה. דאע"ש זו תופעה של הזמן האחרון, אבל לא האחרונה".

DSC_3382

יעלון הוסיף ותיאר כי מדובר במיליציות המתיימרות להקים חליפות אסלאמית. "זה נראה מדהים לעיתים, עם טנדרים ומקלעים, אבל גם עם נחישות ואידיאולוגיה דתית משיחית, הם מוכנים לעשות הכול, ומצליחים להתמודד עם הצבא הסורי והעיראקי ולהכות באופן לא פשוט בסיני את כוחות הצבא המצרי".

לדבריו, "התרגלנו כמדינה להתמודד עם מדינות ערב וזה הפך לכמעט לא רלוונטי. היום יש ארגוני טרור ומיליציות בתוך מדינות שמפעילות יכולות וטכנולוגיות של מדינות, כשאיראן וארגונים אחרים תומכים ומזינים אותם. אלו האתגרים שניצבים בפנינו, והם מורכבים מאוד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו