טרור שריפות ביו"ש; סיסי ביקר בסיני • כל מה שהתרחש ביממה האחרונה

תקציר אירועי וחדשות סוף השבוע בארץ ובעולם: פלסטינים מציתים שריפות גדולות ליד יישובים יהודיים באזור ירושלים • נשיא מצרים ביקר בסיני כדי לשדר תחושת יציבות • בווינה אומרים כי הושגו הסכמות בין איראן למעצמות בסוגיית הסרת הסנקציות • נמצאו שרידי הרקטה השלישית שנורתה אתמול לעבר חבל שלום • ליברמן צופה שהממשלה לא תשרוד את 2015

פלסטינים מציתים שריפות גדולות ליד יישובים יהודיים באזור ירושלים: כוחות כיבוי האש השתלטו היום על שריפה גדולה שפרצה בסמוך ליישוב מעלה החמישה וכילתה כ-40 דונמים של חורש טבעי. בכבאות והצלה בית שמש אומרים כי מדובר לכאורה בהצתות מכוונות על ידי פלסטינים שהשליכו במזיד בקבוקי תבערה כדי לגרום לדליקה. השבוע נשרפו באותו אזור למעלה מ-1,300 דונם במספר שריפות דומות, שעל פי החשד נגרמו אף הן ממעשי טרור של הצתה מכוונת.

(צילום: פלאש 90)

 

נשיא מצרים ביקר בסיני כדי לשדר תחושת יציבות: עבד אל-פתאח א-סיסי אמר בביקורו כי המצב בחצי האי נמצא תחת שליטה מלאה של כוחות הביטחון, וניסה להמחיש את עוצמתה הצבאית של מצרים באמירה לפיה רק כאחוז אחד מכוחות הצבא הופנו למבצע הצבאי בסיני, "אף אחד לא יכול לערער את הרצון של העם המצרי או להשפיע על החלטתו להיפטר מהפשיסטיות הדתית", אמר הנשיא כשהוא לבוש במדי צבא, באופן חריג. על פי משרד ההגנה בקהיר, מאז תחילת האירועים ביום רביעי השבוע, נהרגו למעלה מ-200 טרוריסטים, 12 מהם בימה האחרונה.

20150704_122627_8845

 

בווינה אומרים כי הושגו הסכמות בין איראן למעצמות בסוגיית הסרת הסנקציות: מדובר באחת מהסוגיות כבדות המשקל ביותר בשיחות הגרעין, והשגת ההבנות בעניין זה עשויה לקדם מאוד את הסכם הגרעין שצפוי להיחתם בקרוב, לאחר שרוב פרטיו כבר לובנו וסוכמו. למרות שהמועד הסופי שהוקצב לחתימת ההסכם כבר עבר ביום שלישי האחרון, הצדדים הסכימו להמשיך את המו"מ לתקופה קצרה נוספת.

 

נמצאו שרידי הרקטה השלישית שנורתה אתמול לעבר חבל שלום: הרקטה אותרה בשטח פתוח בשטחי המועצה האזורית אשכול, באותו אזור בו נמצאו השתיים האחרות מיד לאחר הירי. כזכור, בערב שבת בשעה 4:20 אחר הצהריים נורו שלוש רקטות מחצי האי סיני לעבר יישובי חבל שלום. מדובר בירי הראשון לעבר האזור מאז מבצע 'צוק איתן' לפני כשנה. בתוך כך, הארגון שנטל אחריות לירי הרקטות פרסם צילומים המתעדים את השיגור.

61487670100392640360no

 

ליברמן צופה שהממשלה לא תשרוד את 2015: "אי אפשר להעביר ככה תקציב מסובך עם קואליציה 61 חברי כנסת. זה לא ריאלי. מה שראינו בנושא הגז, בטח נראה בצורה דרמטית יותר בדיוני התקציב", אמר היום יו"ר ישראל ביתנו. שצפה כי "או שאנחנו נראה שינוי בקואליציה, או שנלך לבחירות". לדבריו, פערי ההשקפות בינו לבין ראש הממשלה נתניהו והמפלגות החרדיות אינם מאפשרים את כניסתו לקואליציה בשלב זה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו