נתניהו: חמינאי ורוחאני קוראים למלחמה בארה"ב גם אם ייחתם הסכם הגרעין

ראש הממשלה הזהיר היום בפתח ישיבת הממשלה כי ככל שנמשך המשא והמתן בין איראן למעצמות, נכנע המערב עוד ועוד לדרישותיה של הרפובליקה האסלאמית ומוותר גם על דברים שהוגדרו כ'קווים אדומים' • "אנחנו לא נשלים עם זה", הצהיר נתניהו

לקראת הסכם הגרעין, אשר עשוי להיחתם בין איראן לשש המעצמות, עוד היום, בווינה בירת אוסטריה, אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי זו אשליה לחשוב שאיראן תפסיק את פעולותיה נגד מדינות המערב, גם אם ייחתם ההסכם.

"שליטה של איראן, ח'מינאי, מצוטט אומר שצריך להתכונן להילחם בארה"ב, בלי קשר לשאלה אם יהיה הסכם. נשיאה של איראן, רוחאני, עומד בראש מצעד שנאה ברחובות טהרן, מצעד שבו שורפים דגלים של ארה"ב וישראל ורבבות קוראים "מוות לאמריקה", "מוות לישראל"", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הבוקר.

"כל זה מתרחש כשבווינה נמשך מצעד הוויתורים לאיראן, ויתורים אפילו בנושאים שסומנו כקווים אדומים בעסקת לוזאן, שהיא עסקה רעה בפני עצמה", הזהיר ראש הממשלה. "היא סוללת את דרכה של איראן להרבה פצצות גרעין והיא נותנת לה מאות מיליארדי דולרים למכונת הטרור והכיבוש שלה, ובכך העסקה הזאת מסכנת את שלום העולם כולו".

קרא עוד:
[postim]

נתניהו הוסיף כי איראן אינה מסתירה את כוונתה להמשיך בתוקפנותה הרצחנית, גם נגד מי שנושא ונותן אתה. "אולי יש מישהו במעצמות שמוכן להיכנע למציאות הזאת שאיראן מכתיבה, שכוללת את קריאותיה הבלתי פוסקות להשמדתה של ישראל – אנחנו לא נשלים עם זה".

"האחריות על מצבם של שני אזרחי ישראל מוטלת על חמאס"

ראש הממשלה סיפר לשרים על המאמצים להשיב הביתה את אברה מנגיסטו, הצעיר הלוקה בנפשו שחצה את הגבול לרצועת עזה לפני כעשרה חודשים ומאז נעלמו עקבותיו. "בערב שבת נסעתי לאשקלון ונפגשתי עם בני משפחתו של אברה מנגיסטו. אנחנו עושים מה שביכולתנו להחזיר את אברה לארץ", אמר נתניהו. על פי המידע שבידי מערכת הביטחון, מנגיסטו נעצר בידי חמאס ולא שוחרר מאז, למרות טענות ארגון הטרור כי שחרר אותו בשל אי היותו חייל ועקב מצבו הנפשי.

"אנחנו נמצאים גם בקשר עם משפחתו של אזרח ישראלי נוסף (בדואי תושב חורה. ד"ג), שגם הוא חצה את הגבול לרצועת עזה, במטרה להחזיר גם אותו לארץ", אמר ראש הממשלה. לדבריו, האחריות על מצבם של שני אזרחי ישראל מוטלת על חמאס. "אנחנו מצפים מהקהילה הבינלאומית, שקוראת חדשות לבקרים לסיוע הומניטרי לתושבי עזה, להתערב ולדרוש מהחמאס את הסיוע ההומניטרי הפשוט והבסיסי ביותר – להחזיר לישראל את שני אזרחיה".

(צילום: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו