נתניהו מצטדק: "לא התחייבנו למנוע הסכם, התחייבנו למנוע נשק גרעיני"

ההכרזה על החתימה בין המעצמות ואיראן על הסכם הגרעין, צפויה הבוקר לקראת השעה 12:00 • מנכ"ל משרד החוץ: לישראל יש את כל הפרטים על שיחות הגרעין בוינה • לפיד שתקף את נתניהו על כשלונו האישי, אמר הבוקר ""החל מרגע זה אני מגוייס לגמרי לעבודה מול הקונגרס"

ממתקפה למגננה: שעות ספורות לפני ההכרזה הצפויה על חתימת ההסכם בין איראן למעצמות וחשיפת הפרטים המלאים, בישראל מתחילים לעכל את המצב ופותחים בקרבות בוץ נרחבים.

אמש הצטרף יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לעמדתו של יאיר לפיד שהטיל את האחריות לכישלון על ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אנחנו נתחשבן עם נתניהו על הכישלון שלו בניהול המערכה הזו" הבטיח הרצוג. נתניהו מיהר לדחות את הטענות והשיב כי "אנחנו לא התחייבנו להימנע מהסכם או למנוע הסכם, בטח לא כזה שהמעצמות מוכנות לחתום עליו בכל מחיר. אנחנו כן התחייבנו למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני – ואכן אלמלא המאמצים שלנו במהלך השנים איראן הייתה כבר יכולה להתחמש בפצצות אטום מזמן" אמר ראש הממשלה.

ח"כ עופר שלח אמר הבוקר כי ההסכם בין המעצמות לאיראן הוא הסכם מדאיג, הן במה שיש בו – ביטול הסנקציות על איראן והשארתה כמדינת סף גרעינית – והן במה שאין בו, בעיקר פיקוח הדוק יותר ועצירת התוקפנות האיראנית כלפי ישראל. אך לדבריו "זוהי עדות לכשלון החרוץ של מדיניות ראש הממשלה בסוגיה שאותה ניכס לעצמו, ניהל לבדו תוך התעלמות מן הביקורת בישראל ובעולם, באמירה השחצנית שהוא יידע לעצור את הגרעין האיראני".

קרא עוד:
[postim]

שלח טען כי התנהלותו של נתניהו אשר בחר באסטרטגיה של עימות עם הממשל האמריקני, תוך שהוא פוסע ברגל גסה לתוך הפוליטיקה בוושינגטון, גרמה לכך שישראל לא היתה מיוצגת בלוזאן או בווינה ולא השפיעה על המו״מ ברגעיו הקריטיים ביותר. טענה מופרכת זו נשמעה לראשונה ע"י יו"ר מפלגתו יאיר לפיד אך נהדפה במהירות ע"י מנכ"ל משרד החוץ שלעג לבורות "זאת שטות. יושבות שם החברות הקבועות המועצת הביטחון וגרמניה. עם כל הכבוד למדינת ישראל, אנחנו לא במעמד הזה. גם למדינות המפרץ אין שם נציגים" אמר המנכ"ל דורי גולד. עוד אמר גולד, בריאיון לגל"צ, כי אל לנו להפוך את הענין לאישי, לא כלפי נשיא ארה"ב ולא כלפי ראה"מ, וכי לישראל מותר להביע את התנגדותה להסכם הגרוע.

נתניהו מתכונן לסכל את הסרת הסנקציות לכשתובא הסוגיה להצבעה בקונגרס והוא אף מתעתד לנסוע לוושינגטון לשם כך. "ההתחייבות שלנו היא למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני והיא בתוקף היום יותר מתמיד. אני קורא לכל מי שביטחון ישראל יקר לו להתאחד מאחורי התחייבות זו".

יאיר לפיד נענה לחצאין לקריאת נתניהו ואמר כי על ישראל לחדש את הדיאלוג שלה עם הממשל ועם העולם, ולהיכנס למעגל ההשפעה על יישום ההסכם ועל עיצובו מחדש של המזרח התיכון, אלא שראש הממשלה נתניהו איננו מסוגל לכך. עם היוודע דבר חתימת ההסכם אמר לפיד כי "החל מרגע זה אני מגוייס לגמרי לעבודה מול הקונגרס כדי לנסות להסביר להם שהם צריכים להתנות את הסרת הסנקציות בכך שתהיה אפשרות לפיקוח אמיתי בכל מתקני הגרעין באיראן".

אילוסטרציה: הדס פרוש – פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו