נתניהו ואבו-מאזן שוחחו; סעודיה עצרה מאות פעילי דאע"ש • כל חדשות סוף השבוע

תקציר אירועי וחדשות סוף השבוע בארץ ובעולם: ראש הממשלה התקשר לברך את יו"ר הרש"פ לרגל החגא המוסלמית • כוחות הביטחון של ערב הסעודית עצרו 431 חשודים בהשתייכות לדאע"ש • שורה של פיגועים קשים ברחבי העולם המוסלמי • חמינאי מצהיר כי איראן תמשיך לתמוך בטרור בכל העולם • קריאות באופוזיציה לוועדת חקירה שתבדוק את כישלון נתניהו בבלימת הסכם הגרעין עם איראן

ראש הממשלה התקשר לברך את יו"ר הרש"פ לרגל החגא המוסלמית: השיחה הנדירה והמפתיעה התרחשה שעה קלה לפני כניסת השבת, לאחר יותר משנה בה לא היה כל קשר ישיר בין שני המנהיגים, בצל מבצע 'צוק איתן' והפניות הפלסטיניות לאו"ם. נתניהו הביע את תקוותו כי יושג שלום בקרוב בין הצדדים, ומחמוד עבאס  מצדו הודה על הברכות והדגיש את חשיבות השגת השלום בשנה הבאה בין שני העמים.

כוחות הביטחון של ערב הסעודית עצרו 431 חשודים בהשתייכות לדאע"ש: לפני יומיים בלבד ביצע הארגון פיגוע במדינה, בו נהרגו שני שוטרים בסמוך לבית כלא שמור. לטענת משרד הפנים בריאד, המעצרים מנעו לפחות שישה פיגועי התאבדות שתוכננו להתבצע בימי שישי במסגדים ברחבי המדינה, בנוסף לניסיונות התנקשות באנשי כוחות הביטחון. לא פורט מתי בוצעו הסיכולים, אבל יתכן שמדובר בשרשרת מעצרים שהתפרסה על פני מספר חודשים.

1411902148655645180

שורה של פיגועים קשים ברחבי העולם המוסלמי: לפחות 120 בני אדם נהרגו ו-130 נפצעו ביום שישי, בפיצוץ מכונית ממולכדת בשוק הומה אדם בעיירה השיעית באני סעד שבעיראק. ארגון המזוהה עם דאע"ש נטל אחריות על הפיגוע, הנחשב לאחד ממעשי הטרור הקשים ביותר במדינה השסועה בשנים האחרונות. בניגריה נרצחו לפחות 62 בני אדם בסדרת פיגועים שביצע הארגון האסלאמי הקיצוני 'בוקו-חראם' ובמצרים ניסו חמושים להתקיף שוב עמדות של הצבא ליד שיח' זוויד שבחצי האי סיני. לא דווח על נפגעים.

2444ec69c1f326006f0a9a8b3c4b149b810abab6

חמינאי מצהיר כי איראן תמשיך לתמוך בטרור בכל העולם: "בין אם הסכם הגרעין יאושר או לא, לעולם לא נפסיק לתמוך בחברינו באזור ובעמים בפלשתין, בתימן, בעירק, בסוריה, בבחריין ובלבנון. אפילו אחרי ההסכם הזה, המדיניות שלנו כלפי ארצות הברית היהירה לא תשתנה", אמר הבוקר המנהיג העליון של איראן, בנאום שנשא לרגל סיום צום הרמדאן. לדבריו, קריאותיהם של תושבי אירן בעד "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל" משקפות את רצונו של העם. "אירן לא מעוניינת במלחמה, אך אם כזו אכן תפרוץ, אנחנו נשפיל את אמריקה", התרברב.

خامنئي-يهاجم-أمريكا-مجدداً-بعد-الاتفاق-النووي-.60186

קריאות באופוזיציה לוועדת חקירה שתבדוק את כישלון נתניהו בבלימת הסכם הגרעין עם איראן: "ביום ראשון הקרוב אני הולך להניח בוועדת חוץ וביטחון דרישה בכתב להקמת ועדת בדיקה שתכתוב דו"ח ציבורי על הכישלון של מדיניות החוץ של נתניהו", אמר היום יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד. "זאת לא צריכה להיות רק ועדת בדיקה פנימית אלא יפורסם גם דו"ח ציבורי, איך הגענו למצב הזה". בהצעה דומה שהגישה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, נכתב כי "אני לא קונה את הטענה של ראש הממשלה שעדיף היה לתת לאיראן להגיע לפצצה בלי הסכם מאשר להגיע להסכם הזה. יש לתת סיכוי להסכם על פני האיומים וההפחדות שנתניהו מציע".

.(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

(צילום התמונה הראשית (ארכיון): קובי גדעון – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו